Усе, що має знати про SMM сучасна людина

Сreative SMM поради

Привіт! Нещодавно я мала честь дати інтерв’ю одному авторитетному інтернет-видавництву. Ми довго спілкувались із журналістом про SMM, і я зрозуміла, що люди, які не мають справу із соцмережами (окрім, звичайно, ведення особистого профілю у Facebook), взагалі не розуміють, що це, навіщо це, що воно дає. Тоді в мене і виникла ідея написати відповіді на основні питання щодо просування в соцмережах. Спробую коротко та максимально просто пояснити: що таке SMM та з чим його їдять!

З чого починається SMM?

Звісно ж, зі стратегії. Стратегією ми називаємо план над досягненням цілі. Та стратегія не береться зі стелі. Це кропітка робота, що включає в себе:

  • постановку цілей загалом і безпосередньо в соцмережах;
  • вивчення цільової аудиторії;
  • обрання найефективніших доступних інструментів.

Варто зазначити, що стратегії бувають довгостроковими й короткостроковими. Найчастіше у SMM використовують другий тип. Така стратегія дає змогу розробити план робіт на місяць-два й одразу відстежити їхню ефективність.

Щодо дострокових стратегій, то вони розробляються на більший проміжок часу і включають у себе обрання пріоритетних соцмереж, планування бюджетів та цілей помісячно, а також перелік інструментів, які будуть одразу та поступово залучені для досягнення мети.

А чи потрібен SMM брендам взагалі, якщо все так складно?

Якщо ви досі живете в мезозойській ері, то, звісно, навіщо вам SMM! Продовжуйте замовляти рекламу на радіо «Промінь» та розводьте динозаврів на подвір’ї. Але якщо ви — людина сучасна, варто підходити до просування власного бренду більш сучасно!

Мало таких інструментів, які можуть зрівнятися за ефективністю із SMM. Саме соцмережі дають можливість:

  • максимально вигідно прорекламувати новий товар;
  • отримати зворотній зв’язок від покупців щодо якості вашого товару або послуги;
  • завоювати прихильників та амбасадорів бренду влучним контентом;
  • зрозуміти власні помилки в роботі із клієнтами та провести роботу над ними тощо.

До того ж пошукові машини більш лояльно ставляться до компаній, які мають власне представництво в соцмережах (зауважу: активне представництво, бо соціальна пасивність та ігнорування звернень клієнтів може негативно вплинути на репутацію фірми).

Коли без SMM-щика вже не обійтися?

Цей момент виникає в кожного підприємця у свій період. Одним варто познайомитися із SMM на самому початку роботи, іншим — уже на етапі активної діяльності. Загалом усе залежить від масштабів компанії та особливостей продукції. Аби не проґавити максимально вдалий час для залучення SMM, радимо проконсультуватися зі спеціалістами.

5 основних заповідей SMM

Для кожної соціальної мережі вони свої, але загалом їх можна окреслити так:

  1. Будь систематичним.
  2. Експериментуй.
  3. Спонукай до зворотної реакції.
  4. Будь цікавим.
  5. Не спам!

Скільки коштує SMM та коли витрати почнуть окупатися?

Скажу так: маркетинг у соцмережах — це досить недешеве задоволення. У деяких компаній він може не приносити прибутку досить довго, і якщо ви зіткнетеся з такою ситуацією, то це означатиме, що неправильно обрана стратегія, інструменти або ж невірно трактована аналітика.

За умови правильної підготовки та старанності SMM-щика вже за 3 місяці можна вийти на досить непоганий результат (тут усе також залежить від стратегії, особливостей товарів або послуг). Як правило, цього періоду достатньо для переходу сторінки в активну фазу просування. Саме через 3 місяці органічної розкрутки вже можна підбивати перші підсумки та залучати нові інструменти, як-от рекламу.

Актуальні тенденції SMM у 2020 році та тренди в просуванні, які вичерпали себе

Про те, що зараз актуально у SMM, у мене є велика стаття на сайті, повторюватися не буду, а от про те, що раніше працювало на користь, а нині лише на шкоду, варто сказати окремо. Спамність, погана якість контенту, неправдива інформація, масфоловінг… Це те, що було актуально ще кілька років тому, і це те, що зараз перебуває під забороною.

Рекомендую у 2020–2021 рр. у SMM надавати більше уваги відеоконтенту та максимально залучати рекламу (звісно, із розумом). Що буде далі — поки невідомо… Варто ж розуміти, що людський чинник завжди буде пріоритетом під час створення алгоритмів роботи пошукових чи соціальних машин. Тут нічого не поробиш, доведеться підлаштовуватися й нам!

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!