SMM-стратегія: як ставити правильні цілі

Не секрет, що будь-яка справа, у якій людина прагне досягти успіху, має базуватися на грамотному плануванні. Не є винятком й SMM: без правильної стратегії, у якій покроково сформульовані усі дії на шляху до поставленої мети, навіть й починати роботу не варто! Давайте же поговоримо про те, що лежить в основі SMM-стратегії та як правильно визначити цілі.

Цілі: якими вони бувають?

Відразу зазначимо, що цілі можна розділити на дві великі групи:

  1. Довготривалі (стратегічні).
  2. Короткострокові (тактичні).

На словах все це просто, але коли доходить справа до діла, все чомусь плутається у один клубок. Аби правильно їх сформулювати, спеціалісти рекомендують використовувати методику «Дерево цілей». Суть її полягає у виділенні глобальної цілі та підцілей (невеличких завдань, які потрібно виконати на шляху досягнення мети).

Наприклад:

  1. Бізнес-ціль включає в себе підцілі:
      • рівень продажів;
      • рівень прибутку;
      • положення на ринку.
  2. Маркетингова ціль може містити наступні підцілі:
      • зміна споживчої бази;
      • розширення сегментів покупців;
      • зміна споживчих звичок;
      • підвищення лояльності до продукту тощо.
  3. Комунікаційні цілі можна розділити на:
      • формування образу продукту;
      • створення іміджу компанії;
      • формування потреби купувати;
      • формування бажання повторної купівлі.
  4. Медіа-цілі включають наступні задання:
      • покази;
      • охоплення;
      • частота контакту;
      • залучені.

Як ви зрозуміли, великі цілі розбиваються на більш маленькі, що і формує загальний план дій.

Існує декілька правил, які допоможуть вам ставити цілі та правильно розбивати їх на підцілі. Про них піде мова далі.

Правила формування цілей

Ось вони:

  1. Формулюйте цілі по схемі SMART. Це абревіатура, згідно з якою ціль має бути:

    • S – Specific – конкретною. Ціль має бути точно та зрозуміло сформульованою;
    • M – Measurable – вимірюваною. Ціль має піддаватися оцінці з точки зору кількісних показників;
    • A – Attainable – досяжною. Ціль має бути здійсненною, за умови прикладання конкретних зусиль;
    • R – Relevant – релевантною. Ціль має бути актуальною, а також співвідноситися із стратегічними напрямами компанії;
    • T – Timebound – обмеженою у часі. Ціль має бути з конкретними строками виконання.

Коли ви розпишете усі свої цілі згідно із цим шаблоном, то зрозумієте, що «збільшення продажів» та «збільшення пізнаваності» – це не цілі, а лише ствердження, які ніяк не наблизять вас до досягнення бажаного результату.

  1. Розбивайте цілі на рівні. Загалом маркетологи виділяють три рівні цілей:

  • бізнес-цілі. Це фінансові амбіції бізнесу: збільшення прибутку, утримання ринку, збільшення клієнтської бази тощо. Суть у них одна – заробляти більше грошей;
  • маркетингові цілі. Це бажані дії цільової аудиторії – що повинні зробити споживачі послуг або товарів, аби бізнес досягнув своєї мети (зробити повторну покупку, збільшити частоту споживання продукту тощо).
  • комунікаційні цілі. Вони базуються на двох попередніх пунктах. Це те, як аудиторія сприймає бренд, тобто імідж компанії.

Після того як ви розіб’єте цілі на рівні, буде досить просто сформувати KPIs компанії та отримати готове стратегічне рішення  – як прийти до бажаного результату.

Методика «Дерево цілей» універсальна. Її можна застосовувати як для діяльності усієї компанії, так і для окремого рекламного каналу.

Бажаєте навчитись не в теорії, а на практиці правильно формувати цілі та розробляти стратегію? Стажуватися на реальних проектах та виробляти корисні навички? Тоді ласкаво просимо на практичні курси «SMM  на 100%» від Creative SMM. Тільки корисна та актуальна інформація для новачків, бізнесу та досвідчених інтернет-маркетологів!

Comments are closed.