Протягом останніх 10 років маркетинг змінився більше, аніж взагалі за попередні 50 років. І не останню роль у цьому процесі відіграв штучний інтелект та візуальний пошук. За це десятиліття сформувався особливий напрям у цифровому маркетингу — SMM. Уже зараз соцмережами користуються понад 2,8 мільярдів людей. І будьте певні, ця цифра буде рости й надалі. Тому не користуватися можливостями соцмереж, щонайменше, нерозважливо. Але й використовувати їх потрібно з розумом, а для цього варто розібратися з тенденціями у SMM та цифрового маркетингу загалом. Тож до вашої уваги 20 напрямів інтернет-маркетингу, які будуть актуальними у 2020 році.
- Маркетинг тестує! Саме тестування дозволяє використовувати цільовий підхід до змін контенту. Наприклад, платформа Clickflow дає можливість обрати збільшення CTR. Потім вона виводить звіт за ключовими словами, де вказано, яка сторінка ранжується і які ключові слова там є найефективнішими.
- Маркетинг використовує штучний інтелект! Віртуальні роботи уже зараз здатні аналізувати поведінку користувачів і шаблони пошуку, а також користуватися даними із соцмереж та повідомлень у блогах. Це допомагає зрозуміти, як клієнти знаходять товари та послуги. Штучний інтелект також присутній у чатах для обслуговування користувачів, персоналізації електронної пошти тощо. А ще він впливає на рекламу. Штучний інтелект автоматизує її купівлю для вибору конкурентної аудиторії. На практиці — це ставки в реальному часі. Така реклама алгоритмічна, ефективна та швидка. Вона підвищує конверсію та знижує витрати.
Штучний інтелект у маркетингу — це ще й чат-боти. І вони залишаться актуальними у 2020 році, бо більшість користувачів обирає спілкування у форматі повідомлень. Чому так?
- чат-боти працюють цілодобово;
- надають миттєві відповіді на прості питання;
- вони пам’ятають історію покупок кожного;
- чат-боти зберігають терпіння та можуть спілкуватися навіть з найнестерпнішими клієнтами ввічливо та з повагою.
Цю технологію активно використовують більшість популярних брендів, як-от, наприклад, Uber.
- Маркетинг знає кожного у обличчя! Аби виділитися на фоні конкурентів потрібно персоналізувати свій маркетинг — продукти, електронну пошту, контент та інше. Це зробити простіше, якщо користуватися даними щодо історії покупок, поведінки користувачів та посилань. Пам’ятайте: люди охоче спілкуються з торговою маркою, якщо вона пропонує персоналізований досвід.
- Маркетинг полюбляє знімати відео! Майбутнє десятиліття – за відеомаркетингом. Актуальними будуть кілька тенденцій:
- Живе відео — інтерв’ю, демонстрація продуктів чи життя бренду (в офісі, на виробництві, корпоративних заходах тощо).
- Відео 1:1. Відеоповідомлення замість телефонних дзвінків та електронних листів клієнтам.
- Шопінг-відеоконтент. Можливість купити напряму з зображення чи відео. На практиці це реалізується тоді, коли після наведення на картинку з’являється кнопка «Купити».
- Відео-сторіз із брендованими масками. Вони мають як розважальний, так і функціональний характер. Наприклад, клієнт можете просто змінити зовнішність, аби посміятися із друзями, а може змінити зачіску, стиль тощо, аби оцінити та прийняти рішення щодо змін у реальному житті. До речі, друзів також можна залучити до обговорення та сворити голосування за той чи інший варіант.
- Відео SEO. Оскільки YouTube та інше відео відображається в пошуковій видачі, тому оптимізація такого контенту є дуже важливою. Мабуть, із кожним бувало — подивилися необхідний ролик, перейшли до іншого, бо цікаво. Так замість кількох хвилин провели годину, а то й більше. А за цей час людина може побачити десятки рекламних роликів. Важливо, що пропустити їх можна тільки через 5 секунд. Завжди існує можливість, що користувач за ці секунди зацікавиться та перейде до покупки товару. Цікаво, що найефективнішим є відео в Інстаграм. Воно, хоч і обмежене хвилиною, та водночас такі користувачі рідше пропускають рекламу.
- Відео 360 градусов. Нетрадиційний спосіб комунікації з клієнтом. Просто натисніть на круглий символ у лівому куті та переміщайте рухоме зображення. Цікава можливість для інтерактивного спілкування.
Окремий напрям маркетингу — відтворення відео в прямому ефірі, так звані, стріми. Вони здатні набирати десятки тисяч глядачів за кілька годин. Один із кращих варіантів реклами власного бренду — пряме співробітництво зі стрімером. Але зауважте: краще працювати з перспективним, аніж популярним. Таких легше знайти, бо інформація про подібних стрімерів розповсюджується миттєво, та й коштують їхні послуги значно дешевше.
- Маркетинг має друзів скрізь! Маркетинг впливу — найкраще сарафанне радіо для бізнесу. Простими словами: це процес, коли бренд рекомендують вашим потенційним покупцям лідери думок. Ними можуть бути знаменитості чи люди із соцмереж із великою кількістю підписників. Пам’ятайте: рекомендаціям реальних людей довіряють більше, аніж рекламі.
- Маркетинг та месенджери – найкращі друзі! Месенджером Facebook користуються 1,3 мільярда користувачів на місяць, WhatsApp — 1,6 мільярди. Люди витрачають чимало часу для обміну повідомленнями між собою. Варто скористатися майданчиками, де постійно перебувають потенційні клієнти.
- Маркетинг має очі скрізь! Візуальний пошук виводить досвід користувачів на новий рівень. Зараз люди можуть завантажити зображення, аби знайти те, що потрібно. І компанія Pinterest використала цю можливість. У них з’явився інструмент, завдяки якому можна фотографувати об’єкт, аби дізнатися, де його можна придбати в Мережі, знайти щось схоже чи прочитати якісь дані щодо нього. Фактично, камера смартфону стає пошуковим засобом.
- Маркетинг знає все! Мікромоменти — час, коли люди звертаються до будь-якого пристрою (зазвичай, смартфону), аби щось знайти. І рішення щодо того, куди піти, щось дізнатися, купити, зробити, приймається миттєво.
- Маркетинг промовляє голосом користувачів! Голосовий пошук залишиться таким же популярним, як і у 2019 році. Фахівці вважають, що до кінця 20-го половина всіх пошукових запитів буде голосовою. Усе активніше будуть використовуватися розумні колонки. А у 22-му році сума покупок завдяки голосу зросте до 40 мільярдів доларів (у порівнянні з 2 мільярдами зараз).
- Маркетинг розказує історії! Усі популярні соцмережі користуються історіями. Навіть YouTube представив свій формат. Оскільки історії зникають із часом, для маркетологів це вдала можливість для зацікавлення клієнтів. А ще вони роблять бренд пізнаваним, забезпечують постійну взаємодію з користувачами, збільшують трафік, залучають молоду аудиторію. Та й у історію завжди можна вставити рекламний ролик. Тож користувач майже гарантовано побачить пост.
- Маркетинг інформує! Конверсію збільшують push-повідомлення браузера. Їх, як не дивно, обирає молода аудиторія. Вони ефективні для повторного залучення користувачів, які проявили інтерес, але не конвертувалися чи залишили товар у корзині.
- Маркетинг пише! Важливим залишиться й контент-маркетинг. Витрати на нього є меншими, а клієнтів він залучає більше, та й дає глибокі довготривалі вигоди. Бо ж мільйони пристроїв використовують спеціальні програми блокування реклами, тобто частина потенційних клієнтів її просто не бачить, бо не бажає. Звідси така висока ефективність від ведення блогів.
- Маркетинг продає! Швидкими темпами росте е-комерція, пов’язана із соцмережами. Тому нещодавно Instagram ввів нову функцію, яка пов’язує інтернет-магазин із постом та кнопкою «Купити зараз». А слідом за цією функцією з’явилася можливість робити покупки безпосередньо в соцмережі. Клієнтам не потрібно переключати додаток та заходити в невідомий магазин, тому й відмов від покупок значно менше.
- Маркетинг скрізь! У другій половині 2019 року набув популярності омніакальний маркетинг. Його суть полягає у використанні кількох платформ — соцмереж, додатків, блогу. Щоби бути на слуху, потрібно налагодити послідовну комунікацію з аудиторією через усі доступні канали — реальні вітрини, каталоги, соцмережі та інше. Компанії, які використовують 3 і більше каналів, отримують більший рівень залучення, частіше отримують замовлення, мають вищий середній чек.
- Маркетинг йде у ногу з технологіями! Нові напрями в маркетингу — доповнена реальність та імерсивні технології. Бренди застосовують їх, аби покращити досвід користувачів та збільшити продажі. Наприклад, існує технологія, що дозволяє побачити різні кольори та види мейк-апу від L’Oreal на власному обличчі (маски в сторіс). Або ж додаток IKEA, який дає можливість тестувати меблі в кімнаті завдяки камері смартфону. Предмети можна пересувати та оцінювати, де вони виглядатимуть краще.
- Маркетинг знає, де перебуваєте клієнт прямо зараз! Ідея маркетингу залежно від місцезнаходження людини не нова, але надалі прогнозується її поглиблення та розширення — у вигляді геотаргетингу. Наприклад, цільова область кафе перебуває в радіусі кількох кілометрів. Коли користувач потрапляє до неї, отримує текстове, push-повідомлення чи щось інше. Брендам, які хочуть цифрових користувачів перетворити в реальних клієнтів, варто користуватися геотаргетингом.
- Маркетинг стає більш мобільним! Цікаве рішення — прогресивні веб-додатки. Це такі собі сайти, які працюють на зразок мобільних додатків. У них такі ж можливості — швидке завантаження, push-повідомлення, автономна робота. Веб-додатки охоплюють величезну кількість користувачів, які переглядають сторінки зі смартфонів. Мобільність — важлива складова цифрової стратегії.
- Маркетинг молодшає! Маркетологам варто задіяти контент користувачів для залучення так званого покоління Z і А. Заохочуючи аудиторію до створення власного контенту, можна збільшити рівень залучення та підвищити конверсію. Люди довіряють іншим людям більше, ніж брендам.
- Маркетинг знає, де на нього чекають! Використання усіх популярних у всьому світі соцмереж — помилкове. Подібна стратегія загрожує втратою мільйонів користувачів. Маркетинг має зважати на регіональні особливості. Facebook хоч і у всіх на слуху, але в Китаї більш популярна мережа Sina Weibo, а у країнах СНД — VK. Варто створити в кожній із соцмереж сторінку бренду. Звісно, якщо там є ваша цільова аудиторія. Сам акаунт буде для себе рекламою. Та й користувачі зазвичай досить охоче підписуються на подібні сторінки, бо мати багато «друзів» – то модно. Тож чому не скористатися безкоштовною можливістю розказувати про новини бренду своїй ЦА й додавати йому популярності. А там уже цікаві пости будуть передаватися друзям.
- Маркетинг розумнішає! У соцмережах не тільки спілкуються чи читають новини, але й знайомляться з новими продуктами. Це гарний спосіб заявити про свій проект. Проте його огляд має бути послідовним, інформативним, таким, що закликає до дії.
Майбутнє цифрового маркетингу визначається технологіями. Змінюються способи аналізу даних клієнтів. Та й самі клієнти стають більш досвідченими та реагують на персоналізований контент. Аби бути актуальним та збільшувати конверсію, потрібно невпинно покращувати контент для користувачів. А, можливо, й інвестувати в шалені футуристичні технологій, щоби випередити конкурентів.
Бажаєте не тільки більше дізнатися про тренди в інтернет-маркетингу, але й навчитися правильно використовувати їх на практиці? Найкращим рішенням для вас стануть спеціалізовані курси “SMM на 100%” від Creative SMM. Мінімум теорії, максимум практики! Незабаром стартує новий набір, встигніть записатися до числа студентів! Кількість місць обмежена!