Погодьтеся, 2020 рік був непростим для всіх, і для SMM-спеціалістів та інтернет-маркетологів також. Проте і йому варто віддати належне. Завдяки тому, що людство зачинили в чотирьох стінах вдома через пандемію, кількість користувачів соцмереж зросло на 12,3 %, тобто на сьогодні вже понад 50 % всіх жителів планети затягнули тенета Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn тощо. А збільшення аудиторії не може не вплинути на нашу з вами роботу. Це вимагає від інтернет-маркетологів та SMM-спеціалістів більш продуманих стратегій, більш якісного контенту, більшої креативності. Традиційно Creative SMM наприкінці року публікує власні прогнози щодо трендів на наступний рік. Їх варто проаналізувати та взяти на опрацювання вже сьогодні, аби завтра не пасти задніх у соцмережах. Тож поїхали!
Тренд № 1: Якісний контент на різноманітних платформах
Виділитися на фоні конкурентів у 2021 році можна буде лише якісним контентом: цікавими актуальними текстами та яскравими зображеннями. Навіть реклама не врятує, якщо з вами не цікаво, сіро й безрадісно. Варто експериментувати з форматами та не забувати про відео. Знімайте все, знімайте скрізь, але робіть це якісно та цікаво. Так, правило про те, що 50 % всього контенту на сторінці повинно мати розважальний характер ще ніхто не скасовував. Тож креативте з усмішкою на обличчі. Якщо вашої компанії ще немає в TikTok, надолужуйте. Там уже танцюють та співають такі компанії, як MacDonald`s, Nestle, Fanta, Pepsi, Епіцентр, АТБ і навіть Патрульна поліція України… Вони задають тренди, на їхні відео знято тисячі реміксів, вони на коні! Тож якщо імідж вашої компанії дозволяє, мерщій приєднуйтеся.
Тренд № 2: Прямі ефіри
Як показав 2020-й, людям не вистачає спілкування. Їм подобається брати участь у прямих ефірах, ставити питання в режимі реального часу та отримувати на них відповіді, взаємодіяти, висловлювати свою думку й розуміти, що їх чують, на них реагують. Прогнозується, що у 2021 році подібний формат стане монетизуватися не лише на YouTube, а й у Facebook та Instagram. Не варто упускати таку чудову можливість, правда? Одна умова: прямий ефір має бути дійсно цікавим вашій цільовій аудиторії! Виважено підбирайте тему та гостей, готуйте підписників до заходу, рекламуйте його заздалегідь. І не забувайте зберігати ефір, щоби ті, хто з якихось причин не зміг подивитися його в режимі онлайн, мав змогу зробити це пізніше.
Тренд № 3: Stories із фільтрами
Звичайні сторіз привертатимуть менше уваги користувачів, аніж ті, у яких автор використав фільтри, маски або ефекти. Вони створюють більш яскраве зображення і викликають більше емоцій. Тож якщо ви ще не копирсалися в магазині фільтрів і не примірювали їх на себе, настав час освоїти й цю навичку. Діджиталізація дихає нам у потилицю, тому варто використовувати її на свою користь! Задля більшої взаємодії з підписниками використовуйте стікери з голосуваннями, віконечками для питань тощо.
До речі, аби розширити кількість лояльної цільової аудиторії радимо активно використовувати користувацький контент. Проводячи акції та розіграші (і не тільки), спонукайте своїх підписників відмічати ваш акаунт у їхніх власних постах та сторіз. Не забувайте репостити це у свої stories. Людям подобається подібний формат, їх це спонукає наслідувати приклад.
Тренд №4: Реклама (таргетинг)
Те, що реклама – рушій прогресу, ви обов’язково впевнитеся в 2021 році. Тоді, коли більша частина компаній вже мігрувала в онлайн-простір, а інша лише стає на цей нелегкий шлях, виділитися на їхньому фоні буде все важче з кожним днем. Продавати товари або послуги без використання рекламного кабінету стане не просто важко, а дуже важко. Хіба що ви будете фонтанувати вірусний розривний контент щодня (а це, направду, щось із категорії наукової фантастики). Тому обов’язково виділяйте на це бюджети, і чим більшими та спланованими вони будуть, тим краще. Та водночас не забувайте й про тренд №1. Реклама також має бути якісною, цікавою, креативною та актуальною.
Тренд №5: Комунікації онлайн
Оскільки сучасні люди воліють все більше купувати, не виходячи з дому (в режимі онлайн), у підприємців виникає необхідність у працівниках, які зможуть якісно комунікувати із клієнтами. І це вже не просто ввічливі автоматичні відповіді на питання в Instagram або Facebook, а дійсно повноцінне спілкування з покупцями. Так, чат-боти – це модно, стильно, молодіжно, але, як показує практика, у спілкуванні із живими людьми по той бік екрану наші громадяни зацікавлені набагато більше.
Виходячи з усього вищесказаного, очікується, що у 2021 році виникне великий попит на нові професії: помічників SMM-щиків та продажників у соцмережах. Їхні обов’язки будуть виконувати або спеціально наймані працівники (з порівняно невеликою оплатою праці), або співробітники офлайн магазинів компанії. Який з варіантів обрати? Виходити варто із можливостей, вмінь та навичок співробітників, які працюють в офлайн-магазині. Якщо вони мають елементарні навички ведення сторінок у соцмережах (хоча б власних), орієнтуються у асортименті, вміють яскраво презентувати товари, грамотні, ввічливі та квапливі, можна спробувати обрати другий варіант. Але й тут без спеціальної підготовки навряд чи щось вийде. Якщо ви дійсно бачите іскру в очах своїх підопічних, відчуваєте, що вони вболівають за вашу компанію усім серцем, запишіть їх на курси «SMM на 100 %» від Creative SMM. Тут на практиці показують, як правильно комунікувати з покупцями (навіть найбільш конфліктними) і не лише це!
Ну, і наостанок тренд, який був актуальним усі попередні кілька років і, думаємо, буде актуальним і надалі: ніколи не використовуйте сірі методи просування!!! Накручуючи підписників, лайки та коментарі, вашу сторінку чекає лише одна участь — бан!
Ну що ж, про основні тренди інтернет-маркетингу та SMM ми вам розказали, а тих, хто хоче дізнатися про ці та інші нововведення в соцмережах більш детально, навчитися з ними працювати та здобути одну з найперспективніших професій сучасності, запрошуємо на курси «SMM на 100 %» від Creative SMM. Як завжди, мінімум теорії, максимум практики! Початок занять зовсім скоро, встигніть зареєструватися!