Ще якихось 10–20 років назад було важко уявити, що роботи зможуть увійти в життя простих українців та зробити його комфортнішим та простішим, але з глобальною комп’ютеризацією це стало реальністю. Сьогодні штучний інтелект частково замінив працю людей та суттєво зменшив витрати багатьох підприємців. А все завдяки чат-ботам (chatbot). Даний сервіс поступово витісняє звичайний комунікативний маркетинг, SMM, SEO, а також email-маркетинг. Хто ж такі чат-боти, кому вони насамперед потрібні та як не збанкрутувати на утриманні цього розумного співрозмовника? Відповіді шукайте нижче.
Chatbot: декілька слів історії та теорії
Chatbot (чат-бот) — це програма, яка була розроблена на основі технологій машинного навчання та нейромереж. Вона створюється людиною для людей та навчається під певне коло цілей. Чат-бот імітує розмову з людиною в Інтернеті, саме тому даний сервіс найкраще зарекомендував себе саме в месенджерах (Facebook Messenger, Telegram тощо).
Перший чат-бот був створений (уявіть тільки!) у 1966 році. Саме тоді професор Джозеф Вейценбаум написав унікальну програму, яку назвав «Еліза». Цей чат-бот і був першим у світі віртуальним співрозмовником. Проект був настільки успішним, що після цього, ніби гриби після дощу, з’явилися нові аналоги «Елізи». Кожен із них був кращим за попередній. Отож на сьогоднішній день ми маємо практично досконалі чат-боти, які здатні підтримати будь-яку розмову на задану тематику.
Chatbot: за та проти
Уявіть собі, що ви берете на роботу співробітника, який ніколи не хворіє (тобто не йде на лікарняний), ніколи не відпочиває (готовий працювати 24/7), може одночасно спілкуватися із кількома замовниками та ще й робить це абсолютно безкоштовно! Це не утопія, це реальність. До того ж, аби підключити чат-бота, вам не знадобиться закінчувати спеціальні ІТ-курси. Вам необхідно лише прописати варіанти розмов із користувачем та ретельно протестувати його, пишучи різні варіанти відповіді.
На сьогоднішній день створено безліч сервісів із створення чат-ботів. Найбільш популярними є такі:
Отож, підключіть собі Chatbot (чат-бота), хоча б тому, що це:
- зручно;
- легко;
- безкоштовно.
Слід одразу уточнити, що все вищезазначене стосується спрощеної версії чат-бота, яка актуальна для невеличких компаній. У ній надається базовий функціонал: привітання клієнта, відправлення йому необхідної інформації у вигляді тексту, зображення тощо, планування повідомлень, встановлення автоматичної відповіді на ключові слова (текст, зображення, меню), автоматична трансляція у ваш RSS-канал та багато іншого. А от фірмам, які орієнтовані на великий обсяг замовлень та інтенсивне спілкування із клієнтами, варто замовляти платні версії чат-ботів. Чисто символічна абонентська плата в 10–20 доларів відкриє перед компанією безліч додаткових переваг.
Та не все так райдужно. Так, чат-боти мають безліч переваг, але є й недоліки. Сьогодні вони є деякою диковинкою, більшості користувачів просто цікаво поспілкуватися зі штучним інтелектом, побачити на власні очі, що вони вміють тощо. До того ж, людям не потрібно переходити на сайт. Чат-бот сам знайде клієнтів у месенджері, розповість про вашу компанію та прийме замовлення. Але віртуальний співрозмовник ніколи не зможе повністю замінити людину, яким би досконалим не був його алгоритм.
Спеціалісти стверджують, що чат-боти краще використовувати на інформаційних ресурсах. Компаніям інших напрямів усе ж варто залишатися «живими», тобто використовувати для технічної підтримки працю людей. На це є, як мінімум, 3 причини:
- ви відповідаєте на повідомлення “живою” мовою, а не як робот;
- ви слідкуєте за оновленнями, а це значить, що ви відчуваєте свою аудиторію;
- ви можете вчасно реагувати на неправильні коментарі.
Та, у будь-якому випадку, вирішувати вам, як саме оптимізувати роботу вашої компанії та чи варто використовувати роботу чат-бота.