Як ви вважаєте, чи реально влаштуватися SMM-менеджером у хорошу компанію без досвіду роботи? Чи суттєво відрізняється заробітна плата спеціаліста по просуванню в соціальних мережах, скажімо, у Києві та Львові? Які навички та вміння необхідні, аби здобути привабливу вакансію?
Спеціалісти із Creative SMM вирішили розібратися в цих питаннях. Для цього ми проаналізували 337 вакансій на популярному українському порталі Work.ua (також враховували пропозиції українського портал пошуку роботи Jooble https://ua.jooble.org/робота-smm) та ось до яких висновків дійшли.
Рівень затребуваності SMM-спеціалістів
У ТОП-30 ІТ-професій SMM-менеджери розташувались на 16 позиції. Вони більш затребувані, ніж дизайнери, але дещо менш затребувані, ніж веб-програмісти. Найбільше вакансій по цій професії можна знайти в Києві — 154 пропозицій від працедавців. Найменше — у Донецьку, Рівному: усього по 1. У Львові на момент проведення дослідження виявлено 14 компаній, які запрошують на роботу SMM-щика.
Вимоги працедавців до SMM-спеціалістів
Вимоги до SMM-щиків різняться, залежно від специфіки роботи компанії. Аналізуючи об’яви, ми склали рейтинг основних:
- Вміння працювати із Instagram, Facebook, LinkedIn, Tik Tok.
- Вільне володіння українською та російською мовами.
- Володіння навичками копірайтера та рерайтера.
- Вміння складати контент-план.
- Володіння графічними редакторами (Photoshop/Illustrator).
- Навички роботи із YouTube.
- Володіння англійською мовою.
- Вміння працювати із CMS.
- Вміння працювати із контекстною рекламою.
- Знання інтернет-маркетингу.
- Знання основ SEO.
- Вміння працювати із Google Analytics.
- Вміння працювати із Google AdWords.
- Навички роботи із MS Office.
- Знання основ HTML.
Більшість працедавців написали, що надають перевагу при підборі на роботу спеціалістам, які вміють прогнозувати бюджет.
Пропонуємо невеликий ліричний відступ. Насправді деякі з тих вимог, які представлені у таблиці зверху, є лише формальними. Фахівці, які займаються підбором персоналу (рекрутери або HR-директори), дуже часто й самі не розуміють, хто такі SMM-щики, що вони мають робити та якими якостями та вміннями володіти. Пропозицію вони складають на основі вже наявних на сайті Work.ua об’яв. Найменше, що чекає на таких фахівців, – розчарування у новому співробітникові та нові клопоти з підбору персоналу.
Саме тому ми, як практикуючі спеціалісти склали список обов’язків SMM-спеціаліста:
Для того, щоб рекрутери та HR-директори розуміли специфіку роботи SMM-спеціаліста Creative SMM організовує корпоративні тренінги з SMM. Вони дозволяють усім, хто зацікавлений підборі кваліфікованих кадрів, дізнатися про професію SMM-спеціаліста та ті вимоги, які вони дійсно мають висувати до нього. Універсального солдата, якого вони шукають, насправді ж не існує.
Підказка спеціалістам з підбору персоналу, яку мають взяти до уваги й ті SMM-спеціалісти, які знаходяться у пошуку роботи.
Аби перевірити кваліфікацію SMM-спеціаліста, варто задати йому усього два питання:
- Що входить в обов’язки SMM-спеціаліста?
- Який напрямок інтернет-маркетингу йому найбільше подобається? У чому він є найсильнішим?
Аби перевірити практичні навички, достатньо дати завдання оформити пост із пошуку SMM-спеціаліста. От і все, співбесіду можна завершувати. Відповіді на запитання та результати практичного завдання дадуть змогу рекрутеру або HR-директору оцінити швидкість, креативність та творчий підхід до своєї роботи претендента на посаду, а також прийняти правильне рішення. А якщо часу, можливостей або вмінь для тестування не вистачає, Creative SMM завжди допоможе: розкаже, якого претендента варто брати на роботу, якого – ні, і, можливо, навіть порадить професійного SMM-спеціаліста зі списку своїх колег.
Офіс чи фріланс?
Основна частина вакансій пропонує повний робочий день у офісі компанії. Лише третя частина працедавців готові найняти працівника на умовах фрілансу.
Рівень заробітної плати SMM-спеціалістів
Найбільше заробляють SMM-щики в Києві — у середньому від 10 500 грн/місяць. Найменш оплачуваними є спеціалісти зі Львова — від 7 000 грн. Хоча практично у всіх регіонах ми знайшли пропозиції і на 1000 грн/місяць, і на 30 000 грн/міс. Усе залежить від ваших знань та умінь. Щодо періоду стажування, то практично у всіх випадках він є оплачуваним.
Вимоги до освіти та досвіду роботи до SMM-спеціалістів
У першу чергу працедавці бажають бачити у себе в штаті досвідченого SMM-щика, який пропрацював у даній сфері 2 та більше років. Наявність портфоліо та вища освіта також дуже бажані. Але й спеціалістів без досвіду роботи також шукають: в 113 з 337 вакансіях вказано, що компанія готова взяти до себе новачка.
Ще однією із важливих вимог є наявність сертифікатів про проходження спеціалізованих курсів з SMM. Це є доказом того, що ви не лише по верхах розумієте специфіку роботи, але й цілеспрямовано вивчаєте професію. До того ж подібні курси обов’язково включають у себе практичну частину, завдяки якій у вас буде досвід роботи й портфоліо.
Щоб освоїти професію SMM-менеджера, навчитися на практиці працювати із соціальними мережами, стати затребуваним спеціалістом в області, створити власне гідне портфоліо, записуйтесь на практичні курси «SMM на 100 %» з реальними проектами від Creative SMM. Радимо не зволікати й телефонувати прямо зараз (0971640500), адже кількість місць у групі обмежена! Навчайтесь із натхненням, працюйте із задоволенням разом із Creative SMM!