Бути професійним SMM-спеціалістом під силу далеко не кожному. Проте навчитися цьому при наявності певних природних даних та великого прагнення можна. Починаючим соцмедіа-маркетологам слід дотримуватися певних інструкцій, а саме:
-
План – понад усе!
Достеменно відомо, що будь-який бізнес, як і загалом усі значущі процеси в нашому житті, приречені на успіх лише у випадку детального попереднього планування, визначення місії, цілей на ринку та в суспільстві, задач, проблем, які необхідно вирішити. Те саме стосується і Social Media Marketing. Перш ніж почати, варто визначитися, чого ми хочемо, куди йдемо і кого поведемо за собою. А ще: як швидко йти, що взяти з собою, куди завітати дорогою, на що дивитися і з ким вітатися – словом, усі деталі мають значення! Плануйте ретельно і прискіпливо, панове.
-
Не опускайте руки за жодних обставин!
SMM – це виснажливий труд. Доведеться працювати з негативом, шукати найсвіжіші новини, вчитися малювати, писати, постійно спілкуватися з людьми, бути активним та продавати. Не кожному під силу грати таку роль фактично без вихідних з ранку до ночі – в буквальному сенсі. Але варто лише припинити дописи, як аудиторія вже за кілька днів переключить увагу на більш динамічні та стабільні канали.
-
Пам’ятайте про Public Relations.
Відносини з аудиторією повинні бути двосторонніми. То ж налаштуйся не лише відповідати на коментарі до власних постів, але й активно “лайкати” сторінки підписників, слідкувати за їх дописами.
-
Покажіть, що у вас тут цікавенького.
Якщо викладати статті про свій товар, це дуже швидко набридне твоїм “соціальним друзям”. Публіка любить лайфхаки, гумор, зворушливі історії успіху, поради від спеціалістів, свіжі огляди новинок у відповідній галузі, мотиватори, опитування, конкурси, розіграші безкоштовних призів тощо. Мета сторінки в соцмережі – привабити та втримати максимальну кількість потенційної цільової аудиторії.
-
Будьте першими.
Оскільки мова йде про Інтернет, то перш за все необхідно стати для початку у видачі Google-пошуку. Для цього потрібно вміти визначати ключові слова, знати, як їх і де писати, розуміти, що не усі соцмережі індексують ваші пости та видають в пошуку Гугла. Тут не обійтися без певних навичок у SEO та копірайтингу. Якщо таких бракує, допоможуть відповідні спеціалісти – штатні або фрілансери. Створювати “смачні” тексти, що допоможуть цільовій аудиторії прийняти рішення про покупку вашої продукції та піднімуть онлайн-сторінки в топ видачі – саме їх робота. Врахуйте: якщо назва вашої групи буде співпадати із запитом, який хоче знайти у Гуглі потенційний клієнт, то потрапити до вас “у гості” він зможе лише у тому випадку, якщо ви будете вести її правильно та систематично, а також цікаво подавати інформацію.
-
Креатив в кожен пост!
Шукайте надихаючі фото, створюйте інтригуючі дописи, креативні відео, вигадуйте захоплюючі флешмоби і дивовижні акції. Пишіть соковито, творчо, вкладайте душу, талант, професіоналізм і весь креатив, на який здатні. І буде вам щастя у вигляді високої конверсії та широкої аудиторії.
-
Не приховуй в собі поета.
Так чи інакше, спочатку піпл любить очима. А мозок, серце та все інше – то вже згодом. Ось чому важливо пропонувати апетитну візуальну подачу контенту. З малюнками, відео, смайлами, емоціями. При нагоді варто “приклеїти” ще й звуковий супровід (скажімо, чуттєву музику або запальний трек у “ВКонтакте”). Проте як не крути, а найбільше чіпляє за живе саме прочитане. Тому писати треба так, ніби все це увійде в історію, як твори великих класиків. Філософські запитання, романтичні епізоди, фантастичні пригоди, детективні історії, аж до інтимних подробиць – все йде в діло. Не забувайте хвилювати читачів і час від часу змушуйте підписників добряче поміркувати над чимось фундаментальним і одвічним.
-
Будьте в курсі.
Щойно з’явиться нова тенденція, ви маєте не просто бути “в темі”, а мати готовий огляд, статтю, кілька трендових фото та експертних думок. Бувайте на всіх значущих подіях, читайте офіційну літературу та замітки іноземних блогерів, які йдуть на 3 кроки швидше нас, будьте в тренді і не забувайте щодня фіксувати це в Social Media.
-
Аналізуйте це!
Кожна соцмережа має свої методи аналітики відвідувань, змін в статистиці підписників тощо. Тож задля успіху доведеться не лише бути митцем, а й мати справу з сухими цифрами. Слідкуйте, який контент подобається публіці і уникай тем, що викликають негатив та “відплив” читачів.
-
Любіть свою роботу.
Іншими словами – якщо ви не отримуєте істинне задоволення від спілкування, не можете стримано реагувати на критику та дискутувати, то SMM не для вас. Щоб кайф і позитив переважали в вашій стрічці, варто освоїти базові навички з нейролінгвістичного програмування та успішних переговорів. Будьте професіоналом, підвищуйте кваліфікаційний рівень і завжди лишайтеся відкритим для публіки та розмов на будь-яку тему.