За що і скільки платять СММ-менеджеру: думка працівників, роботодавців, експертів

Сreative SMM поради

У всьому світі бізнес перейшов у веб, в Україні — тільки початок зміни умов гри на ринку. У всьому світі IT-працівники вже визначилися з обсягом своїх обов’язків та середнім рівнем заробітної плати. Та в Україні, з огляду на соціальні і економічні проблеми, усе ще гостро стоїть питання стосовно того, за що і скільки платити СММ-менеджеру? Однозначної відповіді немає, вичерпного переліку повноважень — також. Отож, будемо розбиратися в цьому питанні й досліджувати думки як працівників, так і роботодавців.

Чи готовий ринок забезпечити належною оплатою веб-рекламників? Чи готовий працівник надавати ефективні креативи, а не просто набирати сотні неконвертованих лайків та підписників?

Хто такий СММ-менеджер, що насправді входить до кола його обов’язків?

Визначення, звісно, будуть умовними. Спираючись на основні робочі зобов’язання, можна сказати, що SMM-менеджер — веб-рекламник, що виконує функції контент-менеджера, піарника, маркетолога. Чому так? Це все здається вам дивним?

  • СММ-щик формує місячний контент-план, пише пости, підбирає картинки, хештеги, ключові фрази й береться за розміщення постів через різні канали соціальної взаємодії. У даному контексті він виконує роль контент-менеджера.
  • SMM-менеджер створює рекламні кампанії у Google, іноді займається аналітикою — зовсім як маркетолог.
  • СММ-щик формує зв’язки бренду з громадськістю, домовляється з блогерами щодо співробітництва, взаємної реклами. Таким чином працює трохи піарником.

Звісно, перелік обов’язків невичерпний. Можливо, в цьому криється проблема з оцінкою роботи СММ-менеджера, усі складнощі взаємин у галузі. Кожен роботодавець диктує свої вимоги щодо зобов’язань СММ-щика. І, зрозуміло, що роботодавець часто зацікавлений платити менше за більший обсяг роботи. Так у чому ж проблема? З іншої сторони, багато працівників готові працювати за меншу плату, і це формує нездорову конкуренцію на ринку, стагнацію гідних пропозицій зі сторони роботодавців. Навіщо працедавцеві платити 5000–6000 гривень, якщо все можна зробити за 2000–3000 грн? Усе — означає отримати в одній особі “студента” не лише піарника, рекламника, контент-менеджера й копірайтера, але й людину, яка буде заглиблюватися в процес виробництва, брати на себе функції організатора, фотографа, секретаря тощо.

За що і скільки платять у SMM сьогодні: думки професіоналів і роботодавців?

SMM-спеціалісти насправді роблять багато непрофільної роботи. Водночас роботодавці далеко не завжди їм за це доплачують. Це – проблема працівників, які низько оцінюють вартість своєї роботи або беруть на себе зайві обов’язки.

Постає питання: так за що ж за фактом платять замовники? За пости й лайки, за виконаний обсяг роботи чи за продажі? Наголосимо, що у всіх по-різному, але загальне правило таке: платять, звісно ж, за об’єм продажів із соціальних мереж. Деякі замовники дають ставку: часи й об’єм роботи, плюс до всього — процент від продажів. Найчастіше оплата проводиться за фактом корисності роботи, тобто, залежно від продажів.

Варто зауважити, що  середній заробіток СММ-щика на початок 2020 року знаходиться на рівні 5000–6000 гривень. Звісно, завжди є ті роботодавці, які платять менше. Вони приховують свої імена та зазначають, що готові співпрацювати зі студентами: усе заради меншої оплати. Звичайно, вони розуміють, що високу якість роботи студенти їм не забезпечать, але ціна має першочергове значення.

Під час формування цінової політики зі сторони працівника варто дізнатися про ринкову ціну на послуги в цій сфері, запити “сініорів” та “джуніорів”, об’єктивно оцінити власні навички та здібності. Чим більше ви готові взяти на себе зобов’язань, тим більшою повинна бути зарплатня.

Працедавцю слід чітко усвідомити, що гідний результат не може вартувати 2000–3000 гривень. Однаково, як і одна людина не може успішно замінити весь маркетинговий відділ. Крім того, соціальні мережі потрібні завжди, але вони рідко є основним джерелом замовлень — лише достатньо розкручені пабліки можуть повністю замінити інші рекламні канали. Тому одразу очікувати від розпочатої з нуля роботи карколомного результату не варто.

Бажаєте прокачати себе як SMM-ника, щоб підвищити рівень заробітної плати? Тоді вам обов’язково варто записатися на курс “SMM на 100%” від CreativeSMM. Наші випускники завжди є конкурентноздатними на ринку праці!

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!