Скільки-скільки ви просите за ведення соціальної групи мого бренду? І це за кілька годин на день? Ще й бюджет який, ого-го! Ви щось кілька нулів зайвих написали… Нє, я краще до фрілансера звернусь… Він он скільки всього може зробити за бухінець хліба та стаканчик водички… – Все це стандартне мислення підприємця, запрограмованого на економію попри здоровий глузд.
Насправді ж якісний SMM коштуватиме дешево просто не може, адже це дещо більше, ніж постити фото котиків. Тут потрібні знання та навички, а ще відчуття прекрасного та інтуїція. Давайте ж окреслимо коло завдань SMM-спеціаліста та вирішимо, чи правомірно вони так багато просять за свої послуги.
Визначаємо комплекс послуг та розраховуємо бюджет
Перше – це розміщення постів. Що стосується особливостей та кількості публікацій, то все вирішується індивідуально. Крім звичайних постів можуть виходити конкурси, рекламні публікації. Тут існує закономірність щодо обов’язкового мінімуму для розвитку бренду. Найменша кількість постів щомісяця – від 16 до 18 (близько 4-х публікацій на тиждень). Якщо їх буде менше, активність цільової аудиторії зменшиться приблизно на половину. Окремо варто сказати про мінімальну кількість конкурсів. Їх може бути 1-2 щомісяця. Вони покликані залучати підписників. Більша кількість конкурсів недоцільна.
Важлива складова SMM – модерація. Вона охоплює не тільки відповіді на коментарі підписників, а й розміщення постів, вибір переможця конкурсів. Обов’язкова для просування у соцмережах – платна реклама. Без неї кількість підписників, які побачать контент буде мінімальною. До того ж, сучасні алгоритми ранжування показують публікації лише 3-5% від усієї аудиторії підписників.
Отже, до базового комплексу робіт з SMM входять:
- 16-18 постів щомісяця для 1 групи;
- 1-2 конкурси;
- модерація;
- обов’язкова реклама.
Скільки ж коштує виконання такого комплексу робіт? Реклама – це сфера послуг. Кожний вид робіт – написання посту, створення брендованого зображення чи організація конкурсу має свою ціну. Вона може визначатися погодинно. Тоді вартість так званих «виробничих» послуг залежить від кількості часу, що знадобиться на розробку одного посту. В ідеалі до просування у соцмережах залучається чимало спеціалістів: акаунт-директор та акаунт-менеджер, арт-директор, дизайнер, редактор, копірайтер, модератор, рекламіст. У кожному окремому випадку кількість та функції спеціалістів можуть відрізнятися. Інколи усе це виконує одна людина. Підрахувавши ціну роботи за годину та витраченого на неї часу, можна визначити виробничу вартість SMM-продукту. Така система підрахунку допомагає зрозуміти, яким саме чином розподіляється бюджет. Фінальна вартість робіт з просування у соцмережах залежить також і від складності контенту (наприклад, звичайні зображення чи спеціально розроблена інфографіка).
Окремо розраховують рекламний бюджет, рекламні послуги. Без залучення реклами неможливо заявити про бренд. Якщо раніше усі зусилля були спрямовані на отримання нових підписників, то зараз має значення охоплення. Важливо інвестувати в просування контенту. Важливо правильно налаштовувати рекламу – підбирати цільову аудиторію, її інтереси.
Бюджет SMM розраховується, залежно від об’єму робіт, дотримання строків, якості. Проте важливо надавати мінімальний комплекс послуг – виробничі та рекламні. Тоді ви досягнете необхідного рівня охоплення, підписників та їх дій.