Професійне ведення сторінки Instagram неможливо собі уявити без аналітики. А аналітика не існує без такого поняття, як охоплення. Воно може бути двох видів: охоплення посту та охоплення акаунту. Для власників сторінок цікавіший другий параметр. Його, до речі, можна відстежувати лише в бізнес-акаунті.
Охоплення акаунту вказує на кількість людей, які побачили вашу сторінку протягом 7 днів. І розбіжність між ним та показами може бути досить значною. Вона виникає, наприклад, через те, що власник кожного дня викладає купу stories, і їх насправді дивляться підписники.
Унікальний охват Instagram — дивимость у корінь
Основна проблема та справжній головний біль SMM(СММ)-маркетингу — унікальність охоплення. Саме його і потрібно відслідковувати. Для цього можна використовувати, наприклад, сервіс Livedune. Завдяки йому дані вивантажуються з бізнес-профілю та генеруються у звичайну табличку. Такий спосіб більш інформативний, ніж звичні графіки. Завдячуючи цій таблиці, можна зрозуміти, коли і які пости найбільше цікавили підписників. Аналізуючи звіт, можна помітити, що чотирьохтижневих даних недостатньо, аби визначити реальні показники унікального охоплення. Особливо, якщо не використовується реклама, бо ж більшість постів бачить тільки аудиторія акаунту.
Унікальне охоплення — кількість людей, які бачили пости за обраний проміжок часу. Його варто відрізняти від суми охвату постів. Він завжди більший, бо ж не враховує перетин аудиторії, яка бачила різні пости. Тобто якщо підписник бачив 3 різні пости, кожний із них зарахувався як унікальний користувач. Виходить метрика, яка перебуває десь посередині між унікальним охопленням та показами.
Охоплення акаунту Instagram — сума зусиль
Метрика «Охоплення акаунту» лише частково враховує платне просування. Вона відслідковує тільки ті пости, які запускаються з додатку Instagram, а точніше, з бізнес-акаунту. Тільки в рекламному кабінеті можна зрозуміти, де найбільше охоплення. Може бути така ситуація, коли пост, який просувається, цікавить тільки невеликий відсоток користувачів, а переважна більшість переглядають лише stories.
До речі, у мережі досить складно знайти чітке пояснення, що значить охоплення в Instagram. Усі думки розділяються на 2 категорії:
- серверна доставка;
- відображення на екрані.
Перший метод зараховує за охоплення команду «відправити контент». Умовно кажучи, ви гортаєте стрічку, а система запрошує в серверу пости для неї. Вона формує 5–10 постів (або й більше). Навіть якщо ви проглянули тільки 3 з них, охоплення зараховане, бо ж запит відправлений. Такий алгоритм несправедливий, проте він досить розповсюджений під час підрахунку банерів на сайтах. Алгоритм запросив потрібні дані, показ зарахований, хоча він і не потрапив на екран користувача. Другий підхід вважає охопленням відображення контенту на екрані пристрою користувача, і він більш привабливий. Проте його реалізація складніша. Такий підхід працює в рекламі Facebook дуже давно. Чи він актуальний для Instagram — питання досі залишається відкритим.
Варто сказати, що охоплення Facebook не впливає на статистику в Instagram. Лише кількість переходів може змінюватись. Водночас охоплення в Instagram впливає на статистику бізнес-сторінки Facebook. За активного просування в Instagram, ріст охоплення Facebook збільшується. Просування акаунту в цих соцмережах повинне враховувати статистику та метрики. Розібратися з усіма нюансами звітності самостійно складно, та й потрібно багато часу. А без цих знань важко налаштувати роботу правильно. Аби швидше розібратися зі специфікою ведення Instagram, варто записатися на курси «SMM на 100 %» від Creative SMM. Мінімум теорії, максимум практики, знань та навичок! Записуйтесь прямо зараз!