Як створити SMM-звіт про роботу в соціальних мережах: способи та шаблони

CreativeSMM аудит, Сreative SMM поради

Ваші акаунти фоловлять Барак Обама, Дональд Трамп та Кайлі Дженнер, а заробітна плата як SMM-менеджера все ще не підвищується? Саме час фактично заявити про свої досягнення, зафіксувавши все в графічному звіті. До речі, такий звіт можна використовувати в якості готового портфоліо: одразу можна побачити ваші досягнення, оцінити безпосередньо оформлення презентації — деталі завжди важливі!

План створення звіту для замовника: обов’язкові складові

Кожен звіт створюється за планом. План відображають в змісті самого документу (в змісті поданого звіту). Відзвітуватися можна у вигляді презентації, таблиці з даними або просто прописати інформацію зі скріншотами відповідних метрик у Word. Так що ж показувати?

  • Динаміку росту будь-яких показників: підписників, лайків, замовлень, кліків тощо.
  • Звітний період (будь-яка аналітика прив’язується до звітного періоду). Найчастіше це 30 днів. Так, фіксувати всі показники в ідеалі потрібно щомісяця: ви спокійні, ваш клієнт задоволений і налаштований на подальшу співпрацю згідно з результатами.
  • Інструменти та ефективність реалізації плану. Потрібно продемонструвати те, які були використані інструменти і що планувалося використати по маркетинговому плану. На основі висновків іноді потрібно коригувати стратегію просування, тестувати нові інструменти. Усі аналітичні міркування і пропозиції необхідно відобразити наприкінці звіту.

Загальний алгоритм створення всіх ваших звітів може бути єдиним, а ось дані, метрики, інструменти і стратегії для різних сфер бізнесу будуть завжди різними. Хочете персонально відслідковувати свої досягнення? Тоді вам потрібно просто порівнювати дані різних звітних періодів, різних метрик.

Шаблон щомісячного звіту: як підготувати, яким він повинен бути, щоб зацікавити власника?

Існують спеціальні сервіси, які дозволяють формувати звіти автоматично. Як-от Buffer: так, українські реалії іноді потребують більш простих та не менш графічно приємних рішень. Можна створити шаблон у будь-якій програмі і змінювати лише назви компаній, скріншоти, інструменти та рекомендації, залежно від потреб бізнесу. Альтернативою Buffer в питанні автоматичного формування звітів у SMM є Twitter Analytics, Facebook Insights. Бажаєте знайти серед своїх підписників лідерів суспільної думки? Для цього є окремі сервіси на кшталт Followerwonk и SocialRank.

По шаблону звіт повинен формуватися з урахуванням:

  • потреб бізнесу та маркетингової стратегії;
  • описом виконаних робіт та використаних інструментів;
  • висновків по даним аналітики і звітів по конверсіях, продажах.

Звіт повинен бути лаконічним та фактичним: не більше 10 хвилин на вивчення, максимум цифрових даних та скріншотів. Тільки такий звіт приверне увагу замовника до питань, що потребують вирішення у наступному місяці просування — і так щомісяця. Обов’язково потрібно надати свої рекомендації щодо збільшення відвідуваності, конверсії та повторних продажів з сайту.

Які показники можна відобразити у звіті, що показати замовнику?

Є конкретні цікаві метрики, які можуть наочно відобразити якість вашої роботи. Вони важливі як для клієнта, так і для спеціаліста.

  • Приріст кількості підписників. Це міра популярності ваших постів, контентних і дизайнерських рішень, він демонструє зацікавленість у бренді загалом.
  • Показники впливовості. Якщо за вами слідкують лідери суспільної думки — ви точно на правильному шляху. Адже підписка, до прикладу, Барака Обами, репост одного посту з його сторони, може за хвилину зробити вас популярними на весь світ, прославити бренд. Чи не так? Це знак серйозного визнання вашої роботи!
  • Кількість постів. Користувачі соціальних мереж полюбляють активність своїх кумирів. Тому успіх справи дуже залежить від частоти постингу. Метрики в цій сфері демонструють вашу активність на професійному терені.
  • Охоплення. Та кількість аудиторії, яка фактично дивиться ваші публікації, тобто активна аудиторія підписників. Охоплення – це чи не найважливіший показник ефективності впізнаваності бренду.
  • Повна залученість. Показник цікавого контенту й реклами. Чим довше переглядають вашу інформацію, тим кориснішим й незвичнішим є ваш контент — просто ідеально для нарощування бази активних підписників.
  • Залученість підписників. Показник того, наскільки аудиторії «заходять» конкретні публікації. Це лайки, перегляди й репости, якщо говорити буквально.
  • Кліки (cpc). Це ще одна важлива й конкретно рекламна метрика, за якою можна судити, наскільки ефективно спеціаліст залучає саме цільову аудиторію, готову платити за кліки.
  • Реферальний трафік. Якщо кліки показують ефективність окремих постів, то реферальний трафік допоможе загалом зорієнтуватися, які інструменти приносять дохід конкретному бренду.
  • Продажі. Автоматичні продажі давно визначили своє місце в маркетингу майбутнього. Звіти за ними можуть показати те, наскільки конверсійними є ваші публікації й активності зі сторони соціальних мереж.

Скріншоти + пояснення + рекомендації і висновки — це запорука оптимального результату і результативного діалогу між клієнтом та SMM-менеджером, у будь-якому випадку. Оптимально, коли цей діалог перетворюється в привабливий і зрозумілий звіт, що буде доказом компетентності СММ-щика й гарним портфоліо.

Бажаєте навчитися створювати правильні звіти, які будуть висвітлювати вашу роботу в соцмережах якнайкраще? Тоді вам потрібно пройти курс “SMM на 100%” від CreativeSMM. Безліч лайфхаків для SMM-спеціалістів, мінімум теорії – максимум практики! Залишайте заявку на сайті прямо зараз, і ми з вами зв’яжемося, коли з’явиться вільне місце у наступному наборі студентів!

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!