З’ясовуємо, чим відрізняються таргетована та контекстна реклама

Сreative SMM поради

Взагалі, правильно визначити цільову аудиторію своєї рекламної кампанії — надзвичайно важливе завдання. Особливо при спробі залучити максимальну кількість відвідувачів на свій сайт. Адже завдання збільшити конверсію, а не просто запустити юрби «туристів» гуляти сторінками свого вебресурсу. При цьому не можна припускатися помилок при формуванні образу свого потенційного покупця. Інакше наслідки можуть бути найнепередбачуванішими. Наприклад, Червона Шапочка думала, що Вовк не цікавиться пиріжками. Тому й розповіла йому, що несе пиріжки до бабусі. Але дівчинка згаяла, що, на відміну від пиріжків, старенька представляє для Сірого розбійника цілком практичний інтерес. Як сніданок, обід або вечеря. Можна сказати Вовк – вдячна цільова аудиторія для розміщення реклами бабусь. Але Червона Шапочка про це, на жаль, не подумала.

Говорять, що для залучення клієнтів усі засоби хороші. Але тільки вміння грамотно користуватися рекламними інструментами дозволяє уникнути подібних до розказаних у казці конфузів. Адже навряд чи дівчинка здогадалася б говорити з Вовком про бабусю, якби знала, що він перед цим набирав у Гуглі запит на кшталт «смачні бабусі на узліссі». Тому у багатьох власників сайтів спостерігається щось на кшталт паніки, коли вони планують рекламувати свої товари та послуги. Багато хто не може визначитися: замовити контекстну рекламу чи таргетовану? І як не витратити без ладу весь рекламний бюджет? Спробуємо розібратися.

Як потрапити рекламою «в яблучко»?

Насамперед важливо розуміти, що є різні рекламні інструменти. Контекстна та таргетована реклама показуються лише певним користувачам. Проте принцип визначення цільової аудиторії відрізняється. 

У процесі розміщення контекстної реклами аналізуються пошукові запити. Налаштування здійснюється у відповідність до ключових слів, які визначає замовник. Коли ключ збігається із запитом конкретної людини або пов’язаний з нею за змістом, користувач демонструє рекламне оголошення. Фактично головна умова — вірно налагодити, інакше можна неефективно витратити свій бюджет. Наприклад, уточнення географічного розташування потенційного клієнта істотно підвищує шанси на конверсію.

Таргетована реклама працює інакше. У ході проведення такої кампанії формується потенційно цікава цільова аудиторія, якою показуються оголошення. Необхідна інформація збирається в Інтернеті, наприклад, у соціальних мережах. Знайти дані про місце проживання та роботи людини, її захоплення та соціальний статус часто простіше простого. Знову ж таки, у цьому випадку важливо правильно визначитися з параметрами, за якими можна віднести користувача Інтернету до конкретної цільової групи. Адже саме на таку аудиторію орієнтована реклама. Тоді рекламодавець отримує трафік максимально високої якості. Не дивно, що оптимальний спосіб не викинути гроші на вітер — звернутися по допомогу до професіоналів.

4 нюанси, що відрізняють таргет від контексту

При виборі між двома видами реклами важливо врахувати такі моменти:

  1. Таргет орієнтований на користувачів мережі, а контекст – на пошукові запити. Тому таргетована реклама показується всім користувачам Інтернету, які відповідають вимогам замовника до цільової аудиторії. А контекстна з’являється лише тоді, коли людина набирає релевантний пошуковий запит.
  2. Контекстна реклама відображається перед пошуковою видачею і на різних сайтах, а таргетована, як правило, у вигляді банера, тизера, посту в соціальних мережах.
  3. Контекст звертається до «прогрітої» аудиторії, адже люди вже шукали товар чи послугу. Таргет «мітить» в людину, максимально схожу з «портретом» цільового покупця, і ставить собі завдання спонукати його здійснити покупку.
  4. Контекст відповідає на попит, що виник. Таргет намагається створити та задовольнити його.

Професіонали рекомендують використовувати контекстну та таргетовану рекламу спільно. Це дає можливість охоплення значно ширшої аудиторії.

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!