Твоя Формула успіху SMM на 100% від інтернет-маркетологині та SMM-спеціалістки #MartaPasternak виглядає так: 25% — натхнення, 25% — креатив, 50% — практика
Як би ви описали нинішню стадію розвитку SMM та маркетингу?
Якщо коротко — це SMM на автопілоті: коли клієнт чи SMM-спеціаліст просто робить банальні фото або відео на телефон, виходячи з можливостей, і викладає в соціальні мережі. Без стратегії, ідеї, концепції. А потім запитує: «Чому SMM не працює?!» Та тому, що SMM — це комунікація, це розвага, це інформування. А весь бізнес хоче зробити один пост — і отримати прибуток. Тоді як соцмережі та сторінки бізнесу — той самий магазин офлайн, до якого заходять подивитися, оцінити, пощупати, запитати, але не завжди купити.
Які тенденції є на ринку СММ ? Які тренди вже наступають із наближенням 2022 року? Ринок диктує швидкі інструменти просування.
- Найперше — таргетинг (реклама в соцмережах). Усі пішли в онлайн. Реклама стане конкурентнішою, дорожчою, якіснішою.
- Далі — якість контенту (жива реальна картинка), комунікація та сервіс. Люди хочуть спілкуватися, отримувати увагу до себе й хороший рівень послуг. Виграватиме та компанія, яка кваліфіковано консультуватиме в повідомленнях, оперативно відповідатиме і матиме якісний товар.
- Лояльність до бренду: люди повертатимуться знову й рекомендуватимуть іншим.
- Ще одна тенденція — розважальні активності на противагу виключно продажам, а також навчання.
Люди хочуть пізнавати та розвиватися в соцмережах. Вчитися будуть всі: і молоді спеціалісти, бо ринок диктує роботу онлайн, і власники бізнесу.
Ви якраз і навчаєте SMM на своїх курсах в агентстві «Creative SMM by Marta Pasternak». Кому це буде цікаво?
- Людям, які хочуть спробувати себе в SMM, блогерам, власникам бізнесу. Акцент моїх курсів — дати практику спеціалістам-початківцям чи підприємцям та допомогти бізнесу правильно запуститися в соцмережах.
- Ми на реальних проєктах показуємо, як можна змінити чи розробити стратегії, поставити цілі, придумувати контент, налаштовувати рекламу через рекламний кабінет фейсбуку.
- Також вчимо робити звітування, що важливо для власників бізнесу й самих спеціалістів.
- Окремо пропонуємо корпоративні курси та тренінги з навчанням персоналу грамотно вести соцмережі, проводимо приватні консультації для власників бізнесу
- Навчаємо таргетингу спеціалістів, які вже мають мінімальні навички роботи ведення сторінок і хочуть розвиватися далі.
Які помилки найчастіше роблять представники малого та середнього бізнесу в контексті своїх маркетинг і SMM-стратегій?
Відповідальним за маркетинг часто беруть універсального спеціаліста, вимагаючи від нього все й одразу: одразу роби продажі, одразу організуй впізнаваність і бажано — безбюджетно (без вкладання грошей в рекламу)!
Які помилки роблять власники бізнесу стосовно smm-спеціалістів?
- Не чітко поставлені цілі. Власник бізнесу бере SMM-спеціаліста й домовляється лише про ведення соцмереж — щось публікувати, підбирати картинки та чекати на продажі.
- Табу на ідеї SMM-спеціаліста. Картинки тільки такі, прямі ефіри — ні, блогери — дорого, фотосесії та відео контент — не дієво. Це скутує фантазію працівника і він рано чи пізно почне робити СММ на автопілоті.
- Малі бюджети на просування. Натомість що вища ставка і чим креативніший контент, тоді більше ефекту від реклами. Це так працює в умовах реальності зараз.
- Швидка зневіра. Не продав одразу топовий товар або не зробив якійсь “план” – значить не спеціаліст, значить не профі.
ВАЖЛИВО ЗНАТИ І РОЗУМІТИ! SMM — це канал інформування, а не продажі.
Є помилки також зі сторони смм-спеціалістів:
- погана комунікація із власником компанії
- примітивний SMM без креативу
- ведення проєкту без занурення у виробництво, магазин чи продукт
- намагання почати роботу занадто рано, умовно — після проходження трьох безкоштовних марафонів або взагалі, думаючи, що смм – це легко і вчитися не потрібно.
Від якої соцмережі варто найближчим часом очікувати злету? І куди бізнесу найкраще вкладатися фінансово?
- Тік Ток — мережа майбутнього. Для людей – це можливість самовиражатися, а для бізнесу — омолодження аудиторії. Хто адаптується під сучасність і вийде за свої рамки — здобуде впізнаваність та активність. Хоча в ТІК ТОК не варто очікувати буму в продажах, реклама там ще недосконала.
- Вкладатися бізнесу варто в контент та якість комунікації і сервісу. Витратити кошти на фотосесію для контенту – це не марнотратство, а внесок у візуал профілю, а отже і обличчя компанії.
- Розвивати особистий бренд, не наголошувати лише на одній соцмережі
- Вкладати бюджети в просування. Реклама ніколи не зникне, вона стане більш конкурентною, більш дорогою та якіснішою. Якість буде залежати від креативності, легкості та живого контенту.
Бути активними всюди й прислухайтеся до потреб аудиторії. Не забувати про комунікацію – потенційні покупці хочуть уваги.