Кінець епохи ведення Instagram наосліп! Соцмережа розсекретила свій алгоритм ранжування

Сreative SMM поради

Роки страждань, мотки нервів, сиве волосся на голові, сіпання ока… Й от, нарешті, ми таки дочекалися цього дня! Instagram почув наші молитви і вирішив розсекретити алгоритми соцмережі. Ні, про деякі моменти ми й самі здогадувалися, але все виявилося набагато складніше і водночас цікавіше.

Якщо пам’ятаєте, то на самому початку, у 2010-х роках, Instagram мав звичайну стрічку у вигляді потоку фотографій, який формувався за хронологічним принципом. У 2016 році керівництво соцмережі стало помічати, що кожен користувач бачить лише 30 % контенту й 50 % повідомлень від друзів. Інші ж просто губляться через велику кількість охочих поділитися світлинами. Саме в той час було прийняте рішення створити «розумну стрічку» й показувати людям лише те, що їх може зацікавити. Постійні експерименти, підбір потрібних алгоритмів то різали охоплення, то підносили їх до небес. Й от, нарешті, здається, золота середина була знайдена!

Скажімо одразу, що для кожної частини Instagram є свій особливий алгоритм. Про те, у який спосіб відбувається ранжування в стрічці новин (Feed), сторіз (Stories) та цікаве (Explore), Creative SMM зараз і розповість.

Feed та Stories: особливості алгоритму Instagram

Спочатку Instagram показує користувачеві свіжі публікації від людей та компаній, на які він підписаний. Час від часу їх розбавляє реклама (до речі, якщо ви закінчите курс «SMM на 100 %» від Creative SMM, то й самі зможете легко запускати її для інших користувачів). Одночасно із цим соцмережа збирає дані про вподобання людини — це так звані «сигнали». Цими «сигналами» може бути:

  • тип контенту, якому надає перевагу користувач;
  • те, з якого пристрою людина заходить на сайт (мобільний телефон чи вебверсія);
  • давність публікування посту тощо.

Аби пост піднявся вище в стрічці новин, потрібно врахувати:

  1. Якість посту. Тут важлива не тільки кількість реакцій на пост чи сторіз, але й технічні параметри, як-от давність публікації, тривалість відео та навіть геомітка! Тож настав час активно використовувати цю функцію.
  2. Інформацію про профіль. Ці дані допомагають алгоритму зрозуміти, наскільки цікавим може бути профіль користувачеві.
  3. Активність користувача. Аналізуються коментарі та реакції, які залишає користувач на ті чи інші пости, аби краще зрозуміти його вподобання.
  4. Взаємозв’язок з автором посту. Кожен тиждень алгоритм вивчає активність взаємодії користувача (коменти, лайки) з автором публікацій, аби зрозуміти, наскільки цікавим є контент, що публікується.

Усі ці сигнали разом дають змогу штучному інтелекту спрогнозувати сценарій взаємодії користувача з контентом. У стрічці новин їх п’ять: час перегляду, коментування, лайк, збереження у вибране, перехід у профіль. Чим вищою є вірогідність, що користувач зробить усі ці дії із публікацією, тим вищим буде її ранжування.

Не варто забувати і про обмеження. Так, Instagram намагається не показувати декілька постів від одного й того ж автора декілька разів поспіль, аби забезпечити певне різноманіття контенту. Також раніше знижувалося ранжування репосту публікації в сторіз. Зараз ніби це обмеження зняли, але потрібно слідкувати. Не побачити в ТОПі і публікацій, які порушують Принципи соцмережі (Creative SMM рекомендує ще раз перечитати їх і запам’ятати).

Принцип роботи розділу Instagram Explore (Цікаве)

Це розділ дає змогу користувачеві розширити коло інтересів та побачити те, що не показується у звичайній стрічці новин. Спочатку штучний інтелект аналізує діяльність людини в соцмережі (лайки, репости, коментарі) і підбирає фотографії чи публікації, які за всіма параметрами будуть цікаві людині. Для ранжування береться до уваги ті самі параметри, що і для розділів Feed та Stories (популярність посту, історія взаємодії з автором посту, активність користувача та інформація про автора).

У розділі Цікаве марно очікувати побачити сумнівний контент (до прикладу, куріння тютюну чи вейпу, фотографії оголеного тіла, прикритого прозорою одежею, пропаганду мікропозик тощо). Так, він не є забороненим офіційно, але перебуває на межі дозволеного.

Трішки страшилок: тіньовий бан в інстаграм «Shadowbanning»

Адам Мосері, голова Instagram, визнав, що його співробітники часто отримували скарги на так званий «тіньовий бан», і не завжди вони могли донести до користувачів справжні причини видалення чи приховання публікацій. Звідси і взявся міф про «тіньовий бан». Насправді ж у всіх санкцій зі сторони соцмережі є обґрунтовані причини (поганий контент, порушення правил Instagram, копіювання чужого контенту, масфоловінг, маслукінг, маслайкінг тощо). Тепер же вони намагаються оперативно повідомляти користувачів про порушення, аби ніхто більше не просинався в холодному поті посеред ночі, коли насняться погані метрики й падіння охоплення.

Замість післямови

Підсумуймо?

  • Instagram формує стрічку новин, цікавого та сторіз окремо для кожного користувача, базуючись на історії взаємодій із публікаціями, авторами тощо;
  • Instagram використовує не один, а декілька складних алгоритмів, побудованих за досить складною схемою;
  • чим частіше людина буде взаємодіяти зі Stories та публікаціями (збереже пост у вибране, напише коментар, поставить лайк), тим частіше вона бачитиме контент від цього автора;
  • геолокація стала важливою складовою для просування посту Instagram;
  • «тіньовий бан» — це міф, проте правила існують.

Хочете дізнатися ще більше цікавого про ведення Instagram та інших соцмереж? Хочете поринути в захопливий світ соцмереж і здобути високооплачувану та престижну роботу, пов’язану із просуванням в Інтернеті? Тоді вам обов’язково потрібно записатися на курс «SMM на 100 %» від Creative SMM! Незабаром стартує новий набір студентів — встигніть забронювати місце!

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!