Як знайти свою цільову аудиторію та чи потрібно взагалі її шукати?

Сreative SMM поради

ЯК ЗНАЙТИ СВОЮ ЦІЛЬОВУ АУДИТОРІЮ?

Спеціалісти твердять, що для того, аби ваш бізнес приносив прибуток, ви маєте знати «в обличчя» свою цільову аудиторію (ЦА) – людей, у яких ваш продукт чи послуга викликають зацікавленість. Для чого це потрібно? Давайте розглянемо приклад. Ви працюєте від зорі до смеркання, пропонуєте всім свої товари, де тільки можна, виділяєте кошти на рекламу, але.. Але замовлень немає, справа не рухається з мертвої точки. І справа не в тому, що ваш товар чи послуга незатребувані, а в тому, що ви їх пропонуєте не тим людям. Можливо, ваші потенційні покупці просто не бачать вашої пропозиції або ж знаходяться зовсім не там, де ви їх шукаєте.

Також ви повинні пам’ятати, що ваш продукт підходить не всім, та й далеко не кожен хоче та може його купити. Саме тому ви повинні знати, хто є вашим покупцем, аби максимально ефективно налаштувати свою роботу: спрямувати зусилля саме на ту аудиторію, яка зможе принести вам дохід.

Види цільової аудиторії (ЦА)

Маркетологи виділяють декілька видів ЦА:

  1. Основна та непряма. Люди з першої категорії для вас як підприємця є пріоритетними, адже вони приймають рішення купити ту або іншу річ. Наприклад, основною аудиторією дитячих іграшок є малюки, а от їх батьки – непрямою. Останні приймають остаточне рішення щодо необхідності покупки та оплачують товар.
  2. Широка та вузька. Наприклад, поціновувачі чаю – широка аудиторія, а от любителі білого фруктового чаю – вузька.
  3. B2B та B2C. У першому випадку ЦА знаходиться у сфері бізнесу, у другому – у сфері індивідуального споживання.

На яку ЦА орієнтуватись? Все залежить від специфіки вашого товару.

Основні джерела пошуку своєї цільової аудиторії ЦА

Аби дізнатися якомога більше про свою ЦА, використовуйте наступні методи:

  • анкетування;
  • інтерв’ювання;
  • опитування.

Зайдіть на тематичні форуми, блоги, групи у соцмережах. Звертайте увагу на коментарі від дописувачів, відмічайте, що подобається вашим потенційним покупцям, а що – ні.

Також про свою ЦА можна дізнатися з даних аналітики соцмереж та аналітики сайту. Це більш глибший та точний аналіз. Але для зібрання такої інформації вам необхідно буде оволодіти деякими спеціальними знаннями, яких можуть навчити лише на спеціалізованих курсах (наприклад, “SMM на 100%” від Creative SMM).

Internet_marketing_lviv_seo

Особливості пошуку свого ідеального покупця

Насправді знайти свого покупця не дуже важко. Для початку важливо проаналізувати свої продукти та розділити їх на категорії. Наприклад, якщо ви і продаєте товари, і надаєте послуги, тоді варто розуміти, що ЦА у цих категорій буде різною. Для кожної з них потрібно робити окремий аналіз згідно представленого нижче списку, а також окремо аналізувати конкурентів для кожної окремо взятої категорії товарів.

Аби скласти портрет своєї ЦА, вам необхідно визначити:

  1.     Базові відомості про своїх клієнтів:
  • стать (чоловіки/жінки);
  • вік;
  • мова, яку використовують для спілкування;
  • освіта (середня, середньо-спеціальна, вища);
  • професія;
  • сімейний стан (заміжні/одружені, чи є діти);
  • країна та місто проживання;
  • володіння нерухомістю (орендують/мають у власності квартиру/будинок).
  1.     Інтереси своїх потенційних покупців:
  • розваги (в які ігри грають, які фільми дивляться, які книжки читають);
  • віртуальні інтереси (які сайти/блоги читають, яким соцмережам надають перевагу);
  • відпочинок (чи полюбляють подорожувати, які кафе, ресторани, клуби відвідують, де проводять своє дозвілля: на дачі, місцевому пляжі тощо);
  • спорт (яким видам надають перевагу).
  1.     Платоспроможність своєї ЦА:
  • середній місячний дохід;
  • середній чек (на що та скільки витрачають грошей);
  • лояльність до використання дисконтів, пропозицій зі знижками, участь у акціях тощо.
  1.     Потреби свої клієнтів:
  • які задачі або проблеми ваш товар/послуга допоможе вирішити споживачеві.

Намагайтесь дізнатися якомога більше про своїх потенційних клієнтів. Тільки так ви зможете правильно сформулювати унікальну торгову пропозицію, створити максимально «заточену» рекламну кампанію, визначити важелі для мотивації ЦА.

Бажаєте навчитись швидко та точно визначати свою ЦА, на практиці побачити, як правильно діяти, та зрозуміти, на які аспекти звертати особливу увагу? Записуйтесь на практичні курси від Creative SMM! Досвідчені спеціалісти у галузі SMM (СММ), SEO/PR та інтернет-маркетингу у рамках курсу “SMM на 100%” на практиці навчать вас всім тонкощам пошуку ідеального покупця. Телефонуйте (+380971640500) прямо зараз, аби вже завтра рівень ваших продажів зріс на 100%!

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!