Коли CHATGPT став доступним для користувачів зі всього світу, багато хто заговорив про те, що в недалекому майбутньому певний перелік професій, як-от маркетолог, копірайтер, ба навіть програміст, відійде в історію. Так би мовити, штучний інтелект (ШІ) зможе виконувати всі ці обов’язки за символічну платню за підписку або ж зовсім безкоштовно. Маркетологи з Creative SMM вирішили дослідити це питання та на власному досвіді перевірити, чи здатен ШІ повноцінно замінити спеціаліста з просування продукту.
«CHATGPT, як збільшити продажі?»
Ми були готові, що машинний інтелект зможе дати розгорнуту відповідь на всі теоретичні питання з маркетингу. Відповіді на запити типу: що таке реклама, диджиталізація, кейс, лендінг тощо ми дійсно отримали за долі секунди. Цікаво ще й те, що ШІ пропонує навіть не одну, а декілька варіантів відповідей: обирай, що подобається, усі вони правильні. А от що він скаже, коли ми поставимо більш складне питання, яке потребує глибшого аналізу та міркувань?
Наше питання звучало так: «Як збільшити продажі інтернет-магазину?»
Відповідь містила такі рекомендації:
- Створіть привабливий інтерфейс сайту інтернет-магазину.
- Організуйте акції та знижки.
- Створіть зручну навігацію сайтом.
- Проведіть активну рекламну кампанію тощо.
З одного боку, ШІ дає слушні поради, яким дійсно варто слідувати. Ну, а з іншого боку: що означає той «привабливий інтерфейс»? Привабливий — це який? Де конкретика?
Саме на цьому етапі потрібна вже допомога не просто графічного дизайнера, а справжнього креативного маркетолога, який зможе пояснити, які блоки та в яких місцях потрібно розташувати, які кольорові рішення при цьому використати та як виділитися на фоні конкурентів.
Що означає «організуйте акції та знижки»? Це потрібно подарунки дарувати чи придумати щось цікаве із бонусами? Відповіді немає. Потрібно йти знову ж таки до маркетолога. Він проаналізує нішу, діяльність конкурентів та точно скаже, у який період потрібно роздавати знижки, а коли і простих бонусів на рахунок буде достатньо, аби підтримати рівень продажів.
Ну, і так далі за списком рекомендацій слідує перелік питань. Тож висновок щодо того, чи може повноцінно замінити ШІ маркетолога — очевидний. Поки CHATGPT не досягне того рівня, що зможе фонтанувати креативними ідеями з усіх усюд та давати не лише поверхневі, але і глибинні професійні поради, ми, маркетологи будемо необхідні бізнесу, як і бізнес нам!
Замість післямови
Незважаючи на те що ми вище написали про неповну компетентність CHATGPT у питаннях маркетингу, усе ж таки Creative SMM радить час від часу звертатися по допомогу до штучного інтелекту. Ми певні, що там можна знайти й багато потрібної інформації, і джерело для натхнення. Пам’ятайте, що ШІ — це не розв’язання проблеми чи завдання, а лише інструмент (причому досить ефективний) для досягнення мети!