Навіщо вам потрібне представництво в соціальній мережі? Що саме там потрібно робити? Що роблять у соціальній мережі ваші конкуренти? Як залучати людей до спільноти та шукати нових клієнтів? На які результати роботи із соціальною мережею можна розраховувати? Відповіді на всі ці та багато інших важливих питань і має дати стратегія роботи в соціальних мережах. Це не просто папірець або електронний документ, це детальний алгоритм дій, який дозволить з часом досягнути справжнього успіху.
Щоби розробити власну стратегію роботи в соціальній мережі, потрібно виконати декілька простих кроків.
Крок 1. Постановка цілей
Насамперед вам необхідно вирішити, чого саме ви бажаєте досягти за допомогою SMM. Цілі мають бути конкретними, досяжними, вимірними, реалістичними, контрольованими та пов’язаними із вашим бізнесом. Приклад правильно поставленого завдання: отримати за місяць збільшення підписників у соціальній групі (по 500 «лайків» сторінок в Facebook та Instagram).
Крок 2. Аудит сторінок
Якщо ви не зовсім новачок, й у вас уже є сторінка в соцмережі, варто проаналізувати всю попередню діяльність у ній, визначити, після яких постів долучалося найбільше користувачів та після яких дій вони відписувалися, а також вирахувати найбільш оптимальну частоту публікацій тощо. Також варто звернути увагу на якість зворотного зв’язку із потенційними клієнтами.
Крок 3. Аналіз цільової аудиторії
Ви маєте розуміти, для кого ви працюєте. Необхідно визначити, хто є потенційними покупцями вашого товару або послуги, та сегментувати їх за географічними, соціальними, віковими, поведінковими та статевими ознаками. Спробуйте визначити спосіб їхнього мислення: яка інформація буде для них цікавою, а яка не дуже. Також дізнайтесь, яким соціальним мережам віддають перевагу саме ваші клієнти та у яку пору доби вони є найбільш активними. Ще варто визначити, у якому вигляді ваша цільова аудиторія найкраще сприймає інформацію: текст, зображення, відео тощо.
Крок 4. Аналіз продукту
Спробуйте поглянути на свій продукт (товар або послугу) очима своїх клієнтів. Визначте його сильні та слабкі сторони з погляду споживачів, аби потім, під час SMM-роботи, правильно розставляти акценти: опиратися на переваги та змінювати своєю працею думки споживачів щодо недоліків.
Крок 5. Аналіз конкурентів
Варто визначити 5 найсильніших конкурента вашого бізнесу та детально проаналізувати їхню діяльність: що вони роблять, як вони це роблять, які методи використовують, які мають переваги та недоліки в просуванні продукту в соціальних медіа тощо. Це не означає, що ви маєте робити те саме, але деякі моменти вам не завадило б перейняти (не даремно ж вони такі популярні, правильно?).
Крок 6. Вибір майданчиків (соціальних мереж)
Вам необхідно обрати не лише соціальні мережі, але й форуми, блоги, робота на яких принесе вам найбільший зиск. Найчастіше це Facebook, Instagram, Google+, LinkedIn тощо. Обирати варто, зважаючи на те, де знаходиться максимальна кількість ваших потенційних клієнтів.
Крок 7. Визначення бюджету
Бюджет розраховується згідно з поставленими цілями та обраною стратегією роботи сторінки бізнесу. Мінімальні затрати – $50, але ця сума може бути й більшою. Коли бюджет буде затверджений, варто розподілити фінанси на канали та інструменти, виділяючи найбільш пріоритетні соціальні мережі.
Крок 8. Генерація ідей та вибудовування контенту в SMM
Це найважливіший крок у побудові SMM-стратегії, адже саме контент є фундаментом ефективного просування вашого бізнесу в соціальних мережах. На цьому етапі варто створити контент-план хоча б на найближчий місяць. Намагайтесь урізноманітнити матеріали, комбінуйте різні типи контенту, працюйте над їхньою візуальною привабливістю, використовуйте інфографіку, фото, відео, презентації тощо. Не забувайте про конкурси та розіграші, але в межах розумного. Якщо натхнення вас покинуло, просіть допомоги в колег, рідних та близьких. «Мозковий штурм» зазвичай приносить чудові результати.
Крок 9. Аналіз ефективності роботи
Кожен опублікований пост варто дослідити з погляду ефективності: дізнатися, скільки «лайків», коментарів та репостів він має, яке органічне охоплення отримав, який рівень взаємодії із підписниками був тощо. До речі, найбільш популярні матеріали можна публікувати повторно, але за умови зміни візуалізації чи текстового наповнення.
Аналіз варто робити щомісяця та згідно з ним оперативно вносити корективи до контент-плану. Не поспішайте робити висновки після першого ж тижня SMM-просування. Дайте можливість своїй цільовій аудиторії сприйняти новий контент чи нову візуалізацію.
Пам’ятайте, SMM-стратегія — це фундамент вашого успішного просування в соціальних медіа! Не варто економити на ньому! До того ж, спеціалісти радять змінювати стратегію раз в квартал, з огляду на проведений аналіз ефективності роботи.
Бажаєте навчитися швидко та правильно вибудовувати стратегії роботи в соціальних мережах та здобути інші знання, пов’язані із SMM-просуванням? Записуйтесь на курси «SMM на 100 %» від практикуючих спеціалістів з CreativeSMM! Мінімум теорії, максимум практики, креативу та натхнення! Телефонуйте прямо зараз!