У нашій роботі ми зіткнулися з тим, що багато клієнтів, власники бізнесу, не завжди розуміють, як повинна правильно будуватися робота в соціальних мережах.
У процесі спілкування з’ясовується, що хтось уже намагався налагодити роботу компанії в соцмережах, пробував різні механіки, але чомусь результату добитися не вдалося.
Насправді побудова грамотної SMM-стратегії і подальшої її реалізації вимагає комплексного підходу і про цей підхід ми розкажемо нище.
Як же повинен працювати SMM?
Цільова аудиторія контактує з вами через рекламу, контент або зворотний зв’язок. Будь-яка комунікація осмислена і веде на ваші спільноти/бізнес сторінки або на сайт, де відбувається контакт з продуктом.
Ваша аудиторія знаходиться в інформаційній петлі, і не втрачає зв’язку з вашою компанією/брендом, продуктами або послугами. Ви опиняєтеся поруч в потрібний момент часу і в контексті обставин.
Все починається c продукту
Припустимо, у вас є якийсь продукт або послуга, що потребує просування у соціальних мережах. Існує безліч цілей просування: від збільшення числа продажів до поліпшення репутації бренду.
Дослідження
Щоб визначити, як компанія повинна вести себе в соціальних мережах, логічно провести дослідження. Досліджуються найважливіші складові будь-якого продукту або послуги.
Об’єкти дослідження
- Аналіз продукту
Сам продукт або послуга може володіти величезною кількістю нюансів, про які будь-який розсудливий маркетолог повинен хоча б знати.
- Конкурентний аналіз
Конкурентний аналіз необхідний, щоб оцінити сильні і слабкі сторони як конкурентів, так і оригінального продукту.
- Портрет аудиторії
Дослідження портрета аудиторії продукту дозволяє оцінити розміри потенційної аудиторії і її характеристики
- Платформи
Аналіз платформ дозволяє оцінити середні для індустрії показники, зрозуміти, як працюють конкуренти, і на чому можна спрацювати найбільш ефективно.
Результати дослідження
- Ціннісна пропозиція
Проаналізувавши все, що пов’язано з продуктом, можна сформувати його ціннісну пропозицію. Саме воно визначить продуктову частину стратегії.
- Цільова аудиторія
Визначення цільової аудиторії продукту є основою успішної стратегії. Розуміючи, хто саме ваш клієнт, ви зможете зрозуміти, де і як його можна знайти.
Стратегія
Кінцем будь-якого дослідження є стратегія присутності в соціальних мережах. Вона може існувати самостійно, або бути інтегрована в існуючу маркетингову стратегію.
Елементи стратегії
- Комунікаційна політика
У ній розкрито положення про те, як і з якою тональністю ви ведете свою комунікацію в соціальних мережах.
Будь-яка публікація, яку ви викладаєте, повинна відповідати певній меті, будь то продажі, робота з питаннями або впізнаваність. Цей план з’єднує цілі з контентом.
- Рекламна політика
Виходячи з ціннісної пропозиції продукту, виявляються рекламні можливості. Виділяються канали та тактики.
Компоненти
- Зворотній зв’язок
Коментарі, пропозиції та, звичайно, негатив, який необхідно оперативно відпрацьовувати.
- Контент
Те, з чим контактує ваша аудиторія в своїх стрічках новин або, коли заходить до вас на сторінку.
- Реклама
Отримання нової аудиторії, повернення втрачених клієнтів, підвищення впізнаваності.
Точки контакту
- Спільнота / бізнес сторінка / група в соціальних мережах
Ваше представництво на території соціальної мережі. Будь-які питання, зауваження, коментарі будуть стікатися саме сюди. А ще це ваш шанс розповісти про себе і продукт.
- Вебсайт
Основне джерело інформації про компанію або продукт майже для будь-якого типу бізнесу. Найоптимальніший майданчик для здійснення продажу.
Все повертається до продукту
Пам’ятайте заради чого все це. Забудьте про абстрактні метрики начебто лайки і репости. Це побічно впливає на ваш бізнес і дає уявлення про якість вашого контенту. Але будь-який справжній бізнес хоче заробити грошей. Виміряйте правильні показники, будуйте стратегію, вкладайте працю та бюджет і ви отримаєте свою формулу успіху у соціальних мережах.