Як писати тексти для соцмереж?

Сreative SMM поради

Як писати тексти для соцмереж

Ви, напевно, знаєте, що до соцмереж щоденно заходить приблизно 2,3 млрд. користувачів з усього світу. Тут вони не лише переглядають веселі та актуальні відео та кумедні фото котиків. Насправді, тут можна знайти багато корисної інформації. Знаючи це, кожна компанія або бренд намагається знайти свою цільову аудиторію та запропонувати свій товар чи послугу. Та пропонувати свої послуги, як-то кажуть, «у лоб» не можна. Існують певні правила написання текстів для соцмереж.

Пости тих SMM-спеціалістів, які не знайомі з цими правилами, приречені губитися в стрічці новин цільової аудиторії. Аби зусилля не були марними, пропонуємо вам кілька рекомендацій щодо написання текстів для соцмереж, які дійсно будуть читати та репостити.

Спочатку варто пригадати головні особливості публікацій у соцмережах:

  1. Значна конкуренція. Пости в стрічці новин виходять суцільним потоком. Згадайте, як ви гортаєте її та читаєте тільки те, що цікавить.
  2. Підхід до пошуку. У соцмережах інформація шукає читача.
  3. Відсутність значної офіційності. Тут люди відпочивають, розмовляють, дивляться смішні картинки.

Вважається, що короткі тексти читають охочіше. Так, з ними ознайомлюються частіше, ніж із довшими, та, що є найголовнішим, — їх дочитують до кінця. Проте вважати, що користувачів соцмереж цікавлять лише короткі публікації, помилково. За даними однієї впливової компанії, люди взаємодіють із текстами різними за довжиною. На Facebook, наприклад, більше читають короткі записи з відео, в Instagram — середні чи великі (орієнтовно 1000 символів та більше).

Як писати довгі тексти

Аби людина прочитала довгий пост, потрібно зацікавити її вже з перших рядків. Тому особливе значення має заголовок. Він повинен привертати увагу, вказувати на користь для читача, інтригувати. Пам’ятайте про зручність читання. Легше сприймати текст, розбитий на абзаци, аніж суцільне полотно літер. Чергуйте між собою довгі, короткі, середні речення. Вони добре доповнюють одне одного, текст звучить легше. Якщо пост дуже довгий, доцільно розбити його на блоки. Сам же текст повинен бути таким, щоби було бажання його дочитати. Він має бути легко написаним, наповненим корисною інформацією.

Прийоми написання та стилі постів

Гарно працює особисте звернення до читача на «ти». Воно створює відчуття довіри, робить пост живим, схожим на дружню бесіду. У таких текстах варто слідкувати за закінченнями жіночого та чоловічого роду. Використовуйте нейтральні формулювання, наприклад, «ти повинен (повинна)» краще замінити на «тобі потрібно зробити». Подібні пости краще писати простою, розмовною мовою. Однак такий стиль — не обов’язково простий. Варто зберігати дистанцію з читачем, бути надто нав’язливим — фальшиво. Обов’язково читайте свій текст у голос, редагуйте, читайте знову й редагуйте.

Спробуйте викликати емоцію в користувачів. Люди репостять, що їх радує, тішить, примушує ненавидіти. Зіграйте на суспільній актуальності. Це може бути будь-що — вихід свіжого iPhone, новий популярний мем, конфлікт керівництва банку з блогерами. Рекламні пости краще робити короткими. Наприкінці текстів можна закликати до дії — зробити репост чи поставити лайк. Ви можете запрошувати користувачів до обговорення. Нехай люди діляться своїми думками, розказують схожі історії, рекомендують вирішення подібних проблем.

Звісно, точного рецепту вдалого тексту для посту не існує. Важко вгадати, який запис стане популярним. Зате можна зробити публікацію потенційно вірусною — а далі… як пощастить.

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!