Чи правда, що таргетолог — професія майбутнього?

Сreative SMM поради

Якщо ви читаєте цю статтю, то ви напевно знаєте, хто такий таргетолог та чим він займається. Не дарма ж ви на мене підписані, шановні колеги, так? Тож не стану писати довгі вступні слова та пояснювати, що це професія нового покоління. І поки українські ВНЗ ще не готують спеціалістів із таргетованої реклами, і поки конкуренція в ніші невелика, у вас є шанс вскочити в цей потяг, швидко навчитися професії на курсах «Fb ads на 100 %» від Creative SMM, стати профі, прокачати скіли та дійсно почати гарно заробляти. Скільки саме? Я провела аналіз ринку і трішки нижче обов’язково про це напишу. А поки давайте я вам розкажу всі підводні камені професії та розкрию свої власні інсайти.

Що входить до переліку обов’язків таргетолога

Зайти в рекламний кабінет, тицнути кнопку і йти відпочивати — це не таргетинг. У спеціаліста набагато ширше коло повноважень, які є дуже важливими та подекуди складними:

  1. Дослідження продукту та аналіз конкурентів. Спеціаліст вивчає продукт клієнта, аналізує ринок і конкурентів. Це допомагає виявити сильні сторони пропозиції та визначити, як зробити її ще привабливішою.
  2. Визначення та сегментація аудиторії. Таргетолог виділяє цільову аудиторію, яка найкраще відповідає продукту, і створює сегменти для точнішого налаштування реклами. Це забезпечує її високу релевантність для потенційних клієнтів.
  3. Узгодження цілей та розробка стратегії. Визначення ключових показників ефективності (KPI), рекламного бюджету, каналів просування та підходів до оптимізації кампаній.
  4. Робота над креативом. Включає створення текстів та візуальних матеріалів, які одночасно привабливі й відповідають очікуванням аудиторії. Таргетолог враховує інтереси споживачів та тренди ринку, щоб створити креативи, які дійсно працюють.
  5. Налаштування рекламних кампаній. Робота з параметрами, як-от цілі, платформи, бюджети й терміни, для забезпечення максимальної ефективності кампанії.
  6. Розподіл та контроль бюджету. Оптимізація витрат для досягнення максимального результату. Це включає планування бюджету на різні етапи кампанії та внесення коректив за потреби.
  7. Тестування та аналіз ефективності. Запуск тестових кампаній, аналіз їхніх результатів і підготовка звітів, які дають змогу зрозуміти, що працює найкраще.
  8. Оптимізація рекламних оголошень. Постійне вдосконалення кампанії після старту: від аналізу поведінки аудиторії до коригування стратегії для досягнення максимального результату.

Переваги та недоліки професії таргетолога

Серед переваг я назву лише основні (бо їх насправді чимало):

  1. Високий попит і стабільний ріст заробітної плати. Дивіться:
  1. Можливість ведення кількох проєктів одночасно (це збільшує дохід без прив’язки до однієї компанії).
  2. Швидке навчання (спеціалізовані курси за 3–4 місяці дають необхідні навички).
  3. Різноманітність у роботі (ви можете працювати з різними сферами або зосередитися на одній).
  4. Гнучкість графіка (найчастіше це віддалена робота, яка дає свободу планування).

Не стану хитрувати, скажу чесно, є в професії і недоліки:

  1. Необхідність постійного навчання, бо соціальні мережі та тренди постійно змінюються.
  2. Висока відповідальність, адже подекуди доведеться мати справу з великими й навіть дуже великими бюджетами, злити які просто неприпустимо.

Сподіваюсь, ви ще не передумали дізнатися більше про професію таргетолога, адже далі хочу розказати, кому підійде ця професія.

Ви — природжений таргетолог, якщо:

  1. Самодисципліновані. Вмієте організовувати свій час, працюєте з великими обсягами даних і завжди досягаєте поставлених цілей.
  2. Швидко навчаєтеся. Легко опановуєте нові інструменти, платформи та адаптуєтеся до змін.
  3. Уважні до деталей. Не припускаєтеся прикрих помилки й уважно налаштовуєте рекламні кампанії.
  4. Маєте аналітичний склад розуму. Здатні працювати з даними, робити висновки та оптимізувати стратегії.
  5. Не боїтеся експериментів. Любите тестувати нові підходи та шукати найкращі рішення.
  6. Звикли працювати на результат. Готові брати відповідальність за свої рішення та аналізувати їхню ефективність.

А ще, ви приречені стати справжнім майстром цієї справи, якщо:

  1. Знаєте, як проаналізувати ЦА та побудувати стратегію для залучення клієнтів.
  2. Умієте створювати звіти в Google Sheets чи Excel.
  3. Володієте базовими навичками роботи в Canva або Photoshop для створення рекламних креативів.
  4. Знаєте алгоритми роботи соціальних мереж і вмієте ними користуватися для досягнення результатів.

Ну що? Пізнали себе?

І до головного: скільки ж платять таргетологам в Україні

Кажу відразу, орієнтуватимуся на цифри, станом на січень 2025 року. Отож, у середньому працедавці готові платити 25 000 грн на місяць людині, яка якісно налаштує рекламу та збільшить продажі.

Звісно, є вакансії, де працю спеціаліста цінують вище. Але варто сказати, що вимоги та відповідальність там є більшими. Початківцям, які закінчили лише курси (наприклад, «Fb ads на 100 %» від Creative SMM), пропонують 14 000 грн, але не потрібно одразу засмучуватися. Професія таргетолога прекрасна тим, що можна одночасно вести декілька проєктів. Особисто знаю спеціалістів, які працюють в 3-5 компаніях, і в жодній із них якість роботи не страждає. Тепер рахуйте і зважуйте всі за та проти. І якщо ви все ж таки наважитесь застрибнути в цей стрімкий потяг під назвою «Таргет», я вам із радістю допоможу не лише втримати рівновагу, а і впевнено триматися на ногах. Для цього і створила курс «Fb ads на 100 %». Записуйтесь зараз — не пожалкуєте!

Автор статті

author thumbnail image
Marta Pasternak (#MartaPasternak)
- автор блогу Creative SMM;⠀­ - засновниця креативної спільноти #CreativeSMM;⠀­ - фахівець-практик з SMM/SEO 8+ років;⠀­ - викладач практичного курсу #SMM_на_100%.⠀
error: Контент захищено!