
Якщо ви читаєте цю статтю, то ви напевно знаєте, хто такий таргетолог та чим він займається. Не дарма ж ви на мене підписані, шановні колеги, так? Тож не стану писати довгі вступні слова та пояснювати, що це професія нового покоління. І поки українські ВНЗ ще не готують спеціалістів із таргетованої реклами, і поки конкуренція в ніші невелика, у вас є шанс вскочити в цей потяг, швидко навчитися професії на курсах «Fb ads на 100 %» від Creative SMM, стати профі, прокачати скіли та дійсно почати гарно заробляти. Скільки саме? Я провела аналіз ринку і трішки нижче обов’язково про це напишу. А поки давайте я вам розкажу всі підводні камені професії та розкрию свої власні інсайти.
Що входить до переліку обов’язків таргетолога
Зайти в рекламний кабінет, тицнути кнопку і йти відпочивати — це не таргетинг. У спеціаліста набагато ширше коло повноважень, які є дуже важливими та подекуди складними:
- Дослідження продукту та аналіз конкурентів. Спеціаліст вивчає продукт клієнта, аналізує ринок і конкурентів. Це допомагає виявити сильні сторони пропозиції та визначити, як зробити її ще привабливішою.
- Визначення та сегментація аудиторії. Таргетолог виділяє цільову аудиторію, яка найкраще відповідає продукту, і створює сегменти для точнішого налаштування реклами. Це забезпечує її високу релевантність для потенційних клієнтів.
- Узгодження цілей та розробка стратегії. Визначення ключових показників ефективності (KPI), рекламного бюджету, каналів просування та підходів до оптимізації кампаній.
- Робота над креативом. Включає створення текстів та візуальних матеріалів, які одночасно привабливі й відповідають очікуванням аудиторії. Таргетолог враховує інтереси споживачів та тренди ринку, щоб створити креативи, які дійсно працюють.
- Налаштування рекламних кампаній. Робота з параметрами, як-от цілі, платформи, бюджети й терміни, для забезпечення максимальної ефективності кампанії.
- Розподіл та контроль бюджету. Оптимізація витрат для досягнення максимального результату. Це включає планування бюджету на різні етапи кампанії та внесення коректив за потреби.
- Тестування та аналіз ефективності. Запуск тестових кампаній, аналіз їхніх результатів і підготовка звітів, які дають змогу зрозуміти, що працює найкраще.
- Оптимізація рекламних оголошень. Постійне вдосконалення кампанії після старту: від аналізу поведінки аудиторії до коригування стратегії для досягнення максимального результату.
Переваги та недоліки професії таргетолога
Серед переваг я назву лише основні (бо їх насправді чимало):
- Високий попит і стабільний ріст заробітної плати. Дивіться:
- Можливість ведення кількох проєктів одночасно (це збільшує дохід без прив’язки до однієї компанії).
- Швидке навчання (спеціалізовані курси за 3–4 місяці дають необхідні навички).
- Різноманітність у роботі (ви можете працювати з різними сферами або зосередитися на одній).
- Гнучкість графіка (найчастіше це віддалена робота, яка дає свободу планування).
Не стану хитрувати, скажу чесно, є в професії і недоліки:
- Необхідність постійного навчання, бо соціальні мережі та тренди постійно змінюються.
- Висока відповідальність, адже подекуди доведеться мати справу з великими й навіть дуже великими бюджетами, злити які просто неприпустимо.
Сподіваюсь, ви ще не передумали дізнатися більше про професію таргетолога, адже далі хочу розказати, кому підійде ця професія.
Ви — природжений таргетолог, якщо:
- Самодисципліновані. Вмієте організовувати свій час, працюєте з великими обсягами даних і завжди досягаєте поставлених цілей.
- Швидко навчаєтеся. Легко опановуєте нові інструменти, платформи та адаптуєтеся до змін.
- Уважні до деталей. Не припускаєтеся прикрих помилки й уважно налаштовуєте рекламні кампанії.
- Маєте аналітичний склад розуму. Здатні працювати з даними, робити висновки та оптимізувати стратегії.
- Не боїтеся експериментів. Любите тестувати нові підходи та шукати найкращі рішення.
- Звикли працювати на результат. Готові брати відповідальність за свої рішення та аналізувати їхню ефективність.
А ще, ви приречені стати справжнім майстром цієї справи, якщо:
- Знаєте, як проаналізувати ЦА та побудувати стратегію для залучення клієнтів.
- Умієте створювати звіти в Google Sheets чи Excel.
- Володієте базовими навичками роботи в Canva або Photoshop для створення рекламних креативів.
- Знаєте алгоритми роботи соціальних мереж і вмієте ними користуватися для досягнення результатів.
Ну що? Пізнали себе?
І до головного: скільки ж платять таргетологам в Україні
Кажу відразу, орієнтуватимуся на цифри, станом на січень 2025 року. Отож, у середньому працедавці готові платити 25 000 грн на місяць людині, яка якісно налаштує рекламу та збільшить продажі.
Звісно, є вакансії, де працю спеціаліста цінують вище. Але варто сказати, що вимоги та відповідальність там є більшими. Початківцям, які закінчили лише курси (наприклад, «Fb ads на 100 %» від Creative SMM), пропонують 14 000 грн, але не потрібно одразу засмучуватися. Професія таргетолога прекрасна тим, що можна одночасно вести декілька проєктів. Особисто знаю спеціалістів, які працюють в 3-5 компаніях, і в жодній із них якість роботи не страждає. Тепер рахуйте і зважуйте всі за та проти. І якщо ви все ж таки наважитесь застрибнути в цей стрімкий потяг під назвою «Таргет», я вам із радістю допоможу не лише втримати рівновагу, а і впевнено триматися на ногах. Для цього і створила курс «Fb ads на 100 %». Записуйтесь зараз — не пожалкуєте!